Nit de Nin 2012

• Dick Schinkel

Begin april, om precies te zijn op vrijdag 4 april 2014, deze wijn voor het eerst kunnen proeven bij het bezoek aan deze celler, tijdens mijn en WilD's Priorat tripje.

We werden alweer hartelijk door Carles Ortiz ontvangen, deze keer alleen een glimp gezien van Ester samen met Daphne Glorian en haar man Eric Solomon die de cupage van de Clos Erasmus 2012 gingen samenstellen, hierna met Carles nu ook de wijngaarden bezocht waar de Planetes de Nin vandaan komt en later ook, middels een kleine safari toer ook Mas d'en Cacador, de wijnberg waar de Nit de Nin vandaan komt.

De 2012 en de Planetes , zaten net een maand in de fles, mooie wijnen natuurlijk, vergeleek ze met de 2011 die ik ook zeer jong heb geproeft zowel van het vat en uit de fles.

Voor een betere foto zie Delectable !!!

Na een maand kelder rust tijd voor een tussenstand:

Deze wijn is gemaakt van 60% Garnacha en 40% Cariñena.

De wijnstokken zijn tussen de 80 en 104 jaar oud.

Natuurlijk veuls te jong, maar veel Priorato's zijn in dit jonge stadium al heel mooi te drinken/proeven voordat ze op slot gaan.

Heel mooi complex boeket, blauwe bessen, laurierbladeren, donkere chocolade, cederhout en herfstbos met een minerale toets.

Vers op het gehemelte fantastisch sappig, ongelooflijk mooi fruit, perfecte tannine structuur, en met een schijnbaar eindeloze afdronk, Een hemelse mondverwennerij……..op dit moment 96+ DSP

Met Smakelijke Groet Dick

• Hendrik de vierde

Mooi verslag Dick,

en hoe is de tussenstand tussen 2011 en 2012 in het prille stadium?

Hendrik

• Dick Schinkel

Dag Hendrik,

In het Prille stadium: 2011 vs 2012 97 vs 96+

• Hendrik de vierde

In dat geval koop ik nog wat 2011:D

• Dick Schinkel

Hendrik,

Zou de 2012 niet overslaan, kan best zijn dat ie over een paar jaar de 2011 van zijn sokken blaast>:D<

• Chris

Bedankt voor de PN Dick! Altijd leuk om te lezen.

Weet je toevallig ook hoe de 2008 er voor staat? Wil er eertijds aan beginnen.

Gr.Chris, die vanavond wat Rhone wijnen gaat degusteren :-)

• Dick Schinkel

Hi Chris,

Met de 2008 zou ik nog een jaartje wachten!

Mocht je hem toch openen, laat me het ff weten hoe hij is!

• Chris

Bedankt Dick,, als er een open gaat laat ik het je weten.

Gr Chris,