waterschade

• van gruijthuijsen

Mijn kelder is afgelopen nacht vol tot over mijn enkels gevuld met regenwater….de kisten op de grond zijn dus door en door nat.

Dat dit een drama voor de waarde van de wijnen is lijkt me logisch. Morgen komt er iemand van de verzekering, want verzekerd waren de wijnen wel.

Hoe zijn de wijnen nog op waarde te schatten, de inhoud is nog goed maar de etiketten zijn zéér beschadigd. Wijnveiling Sylvies heeft een lijstje met de wijnen ontvangen en zij kunnen me de dagwaarde geven.

• ChrisW

Erg vervelend. Ik hoop dat de verzekering niet te moeilijk gaat doen.

Volgens mij was er een aantal maanden geleden ook een berichtje over waterschade (van Hendrik als ik het me goed herinner). Ik weet niet hoe dat is afgelopen.

Ik wens je succes met de verdere afhandeling,

ChrisW

• Hendrik de vierde

Klopt helemaal Chris:D

Is keurig netjes opgelost door TVM

Aan Sylvies o.i.d. heb je helemaal nx, komen n.l. met heel lage bedragen.

Vergeet niet dat je de wijnen hebt gekocht uit beleggings oogpunt, (ook al is dit niet zo) anders kun je het ook schudden.

Ik heb me net boven de gemiddelde vervangingswaarde zoals die is te vinden op Vinopedia gebaseerd, en daar kon de taxateur mee leven. Sterkte ermee!

Hendrik

• iRalph

En vervolgens mocht je - na uitkering van het schadebedrag - de beschadigde flessen gewoon houden?

• Hendrik de vierde

Yep:D

Flessen werden ook niet helemaal vergoed.

80% voor de onderste laag, 30% voor laag 2 die aanzienlijk minder was aangetast.

• ChrisW

Hendrik,

Ik leef mee en bied 25% voor de onderste laag :D

gegroet,

ChrisW

• iRalph

Bizar! En good for you (tu)

• van gruijthuijsen

Verzekeraar keert 50% van de waarde uit. Prijzen via vinopedia. Ik ben zeker niet ontevreden.

• Robèrt Koopman

Lijkt mij een nette oplossing van de verzekering.

• van gruijthuijsen

Ben er zéér tevreden mee. :)-D