Ernie Els 2003

• Juan

Gisteren had ik hem dan eindelijk in mijn glas. De topcuvee van Ernie Els: Ernie Els Limited Release 2003.

Helemaal spek voor mijn bek! superklassiek “Bordeaux” stijl en dan in de richting van Cheval Blanc met mooie Cabernet Franc tonen (rijpe paprika). Totaal geen last van het alcohol percentage of welke “warmte” dan ook. Mooie lengte….

De wijn heeft nog een lange toekomst voor zich. Deed met denken aan Vergelegen Red 2001 en Rudera Cabernet Sauvignon 2002 CWG.

94/100

Overigens dronken we daarna een Pure 2005 Barroche die zijn 100 punten status volledig waarmaakte…

Hasta luego

John

• Chris

Mooi z'n cult proeverij John, de wijnen vielen niet tegen heb ik begrepen :-). Alleen een apart verhaal van het alc% in de Pure 2005 15 % om 16.3%. volgens Jens.

Welke wijnen en gerechten kwamen er zoal op tafel ?.

Gr Chris,

• Patrik

Met dank aan het forum dat mij een richting gaf aangaande Zuid - Afrika, daardoor heb ik een tijdje geleden wat Stellenbosch aangeschaft….

Heb de Ernie Els Signature 2007 liggen met de nadruk op liggen, hij ligt daar goed in zijn rood doosje ;)

Rustenberg Peter Barlow 2006, (92pp) is een aanrader voor de €30 die ik er beging dit jaar voor betaald heb.

Grts,

Patrik