Hier drinken we natuurlijk een Toro bij:D
http://www.sanfermin.com/index.php/es/encierro/encierros_2014/10-julio
Hoop lui die de stieren willen aanraken (wat niet mag) maar de beestjes nemen wraak!
Ik heb afgelopen zondagmorgen naar dit spektakel op TVE zitten kijken. Gisteren zag ik opnieuw een stukje folklore op de TV. Ik zag iemand die in paniek loodrecht tegen een muur probeerde op te lopen. De zwaartekracht en de horens haalden 'm in. Ik dacht eerst dat dit een herhaling was van afgelopen zondagmorgen maar het blijkt dat ze dit feest een aantal dagen doen. Leuk voor de stieren. Wat gaat die eerste zwarte als een tank trouwens door de massa heen! De rest van het jaar staan ze weer aan de verkeerde kant van de streep.
Wat buitenlanders bij deze hardloopwedstrijd tegen 800 Kg goed getraind vlees doen begrijp ik niet. Ik begrijp het al niet van de Pamplonezen, maar van die buitenlandse halve zolen begrijp ik het in het geheel niet. Ze zijn natuurlijk van al die slechte rode wijn vorstelijk van het padje af. Wat een geweldige hoeveelheid rode wijn gaat er trouwens over die mensen massa heen. Ze komen netjes in het wit samen voor het stadhuis en binnen 10 min is alles rood. Vuurpijlen zo groot als een volwassen vent worden uit de hand boven de massa afgestoken. Ja met recht een leuk feestje. Bij dit feest in Pamplona is het strandfeest bij ons in HvH op 22 augustus 2009, tijdens het dancefestival Sunset Grooves, nog heilig. Wat zou er aan wijn in die paar dagen door heen zijn gegaan?
Pure adrenaline John! Dacht dat jij wel van een stevige botsing hield.
De mannen in het wit met de rode sjerp zijn de officiële lopers.
Mensen die de stieren willen vastpakken krijgen van hen een beuk:D
Op de site is de run dag te zien, en de laatste was wel heel spectaculair.
Hotels tot in de verre omtrek zijn uitverkocht.
Ik kijk er elk jaar weer naar uit.
hendrik
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?