Clos Mogador 2004

• Dick Schinkel

Nu in mijn Glas:

Diep robijnrood van kleur.

In de neus: Wowww, een heel mooi bouquet van zon doorstoofd donker fruit met zwarte bessen en wilde kersen, pepertje, mooi geïntegreerd hout, tabak, herfstbos.

In de mond: Krachtig. Zachte zuurgraad, met aanwezige maar boterzachte tannines. Enorme concentratie. Geweldig lange afdronk. Prachtige rijpe wijn.

Het samenspel van fruit en tannine die zooo mondstrelend is, en die super fruit-bessige afdronk met een mineralige toets en een sneeuwvlokje van donkere chocolade…………….. prachtig!!!

Nu optimaal op dronk 97 DSP

Met Smakelijke Groet Dick

• Chris

Klinkt wel erg goed Dick, CM is na 10 jr wel te pruimen :-):-). Nog recentelijk de 2006 gedronken Dick?

Gr.

Chris,

• Dick Schinkel

Hola Chris,

Niet recentelijk, maar een paar maand geleden vond ik hem te jong en niet in evenwicht

Met Smakelijke Groet Dick

• Hendrik de vierde

Duik nu even mijn keldertje in:D

Dank voor deze fraaie p.n. Dick

• Mathieu Wechseler

Mooie notitie Dick. (:D

Beschrijft precies hoe Clos Mogador zich presenteert (ook in de ander jaren). Clos Mogador, voor mij één van de mooiste ontdekkingen van de afgelopen jaren, dankzij vriend Harry (tu)

@Chris - De 2006 heb ik voor het laatst in februari 2013 (bijna 1 1/2 jaar geleden) gedronken en vond dat ie wellicht zo rond 2016/2017 z'n hoogtepunt gaat beleven.

In de neus donker bosfruit, rijpe, zoete bramen, daarnaast ook wat bosaarde, inkt en laurier. Aangevuld met mooie houttonen en gedroogde kruiden en specerijen. Heel mooie, complexe en rijke neus.

In de mond veel sappig braamfruit, gevolgd door veel poederachtige tannine. Veel matières en mooie frisheid. Tannine is op het einde zelfs nog stevig aanwezig.

Veel potentie, kan zeker nog 5 jaar rijpen.

Hoogtepunt zal waarschijnlijk rond 2016/17 liggen of later?! We zullen zien.

18/20

Amitiés,

Mathieu