Een open gesprek

  • Jan

    Eens even kijken, er staat dus: “Wegens doorlopende negatieve berichtgeving wordt deze discussie afgesloten.” Na de vaststelling dat ze in de onvoltooid tegenwoordige tijd (ott) is opgesteld en we in het ongewis blijven wanneer precies de stekker uit het gesprek gaat, ben ik er maar beter vlotjes bij. De enige negativiteit die mij in het oog springt in de zin van “frustrerend”, is de energie die wordt (ott) gestoken in het verwijderen van berichten. Van mij was het er één (1), maar die dan meteen wel drie (3) keer. Dat belooft (ook ott) wat voor wat er verder gebeurde: ik tref nog een enkele milde klacht in de discussie, die zijn kennelijk door de census gekomen.

    Of hetgeen ik schreef nu werkelijk zo kwalijk was, laat ik daarom liever aan de prikkers zelf over. Het beleid van de moderatoren stemt mij te somber.

    Hieronder de gewraakte posting, ik heb er geen letter aan veranderd (vtt):

    Chris, als het aantal lezers een veelvoud is van het aantal bijdragers, dan zit dit PB toch al zeker op 40 meelezers! 40! Ok, 40 dus en dalend. Op een gegeven moment wordt het lonender de telefoon te pakken en ze allemaal op te bellen om de boodschap over te brengen.

    En welke boodschap zou dat dan moeten zijn? Waarschijnlijk zou ik ze zeggen dat ze het allemaal niet zo ernstig moeten nemen, dat gezeur over hooggewaardeerde en dito geprijsde wijnen. Daar zitten meneertjes achter die met hun pik de portemonnee uit de broekzak wippen en in een geile bui het PB gebruiken om hun ego te strelen. Dat geldt niet voor iedereen, in ieder geval voor slechts de helft van het aantal Johnnen hier.

    Wat ze dan wél ernstig moeten nemen? Dat is de reden waarom ze ooit met wijn begonnen. Inderdaad, het is geen duivelse klus om wijn te maken, maar de vinger krijgen achter het natuurlijke proces dat werkelijk goed spul oplevert is een andere kwestie. De verbazing waarmee we naar de natuur – terroir – kijken, dat kinderoog, dat dien je te bewaren en te delen met degenen die zich werkelijk om wijn bekommeren. En daar was dit PB een prima platform voor. Het is in de tussentijd helaas gekaapt door de puntenkakkers die het een worst zal wezen wat er met de wijn gebeurde voordat de kurk eruit gaat, anders dan dat autoriteiten aangaven dat je veel punten in het glas krijgt.

    Wijn deelt met veel andere natuurlijke producten de mystieke factor. Dat gedeelte dat we niet begrijpen en waarvan we weten dat we het nooit zullen begrijpen. In die zin kijken we altijd als kind naar een fles. Degenen die menen daaraan voorbij te kunnen gaan door waarde aan wijn louter in punten uit te drukken – hóge meneer! – is de passie ervoor allang verloren. Dergelijke schraalhansen en geestelijk ledigen maken helaas de etalage voor dit product en dat is precies de reden waarom een gesprek erover met een gewone consument niet tot stand komt: ze voelen dat ze bij voorbaat op punten achter staan. Maar wel heel lege punten.

    NB: heren, maken jullie het nog even “sticky”? We willen toch niet dat iemand iets mist van wat er wél toe doet, nietwaar? Ok, thnx

  • ChrisW

    Aangezien de posting oorspronkelijk aan mij gericht was, zal ik maar reageren.

    Wat mij betreft is de posting kwalijk. Onnodig op de man gespeeld. Het slaat denk ik ook de plank qua inhoud erg mis. Als er iemand is met passie voor wijn dan is dat Juan wel. Ik heb in ieder geval nog nooit iemand ontmoet met meer passie voor wijn.

    In plaats van draadjes op slot te gooien, zou ik liever zien dat individuele postings die naar het oordeel van de moderatoren over de schreef gaan worden verwijderd. Maar ik ben geen moderator en leg me neer bij het besluit van de hoge heren die dit wel zijn; laten we het niet belangrijker maken dan het is ;)

    Gegroet,

    ChrisW

  • ChrisW

    Aangezien de posting oorspronkelijk aan mij gericht was, zal ik maar reageren.

    Wat mij betreft is de posting kwalijk. Onnodig op de man gespeeld. Het slaat denk ik ook de plank qua inhoud erg mis. Als er iemand is met passie voor wijn dan is dat Juan wel. Ik heb in ieder geval nog nooit iemand ontmoet met meer passie voor wijn.

    In plaats van draadjes op slot te gooien, zou ik liever zien dat individuele postings die naar het oordeel van de moderatoren over de schreef gaan worden verwijderd. Maar ik ben geen moderator en leg me neer bij het besluit van de hoge heren die dit wel zijn; laten we het niet belangrijker maken dan het is ;)

    Gegroet,

    ChrisW

  • Peter B

    Deze posting vind ik op de man en zeker niet kunnen. Meerdere prikkers, waaronder degene waar jij op doelt schuift regelmatig aan bij onze Dordtse proefclub en ik kan je verzekeren dat daar echt niet alleen maar puntenknallers worden geopend!

    Wat betreft het met je pik je portemonnaie uit je broek wippen… ik heb wel eens een fotootje van Juan zijn nieuwe All Stars gezien en moet beamen dat dat geen probleem kan zijn:D:D:D.

    Peter

  • Juan

    Hey Chris,

    Wie zegt dat hij mij bedoelt? 50% kans hoor….haha

    Laten we het inderdaad niet belangrijker maken dan het is….een paar keer per jaar moet ie het kwijt….ik gun hem dat hoogtepunt….;)

    Hasta luego

    John

  • Juan

    :D:D:D:D:D:D:D

    Hasta luego

    John

  • Hendrik de vierde

    De lege portemonnee van de Drs. moet voor Juan helemaal geen probleem zijn, dat kan ik op mijn leeftijd ook nog wel:)

    Jammer dat de reacties die wel hout snijden nu niet meer mogelijk zijn. Aangezien John wel een stootje kan hebben misschien in de toekomst toch maar geen bakzeil meer halen ?

    Of em weer toelaten op dit forum onder zijn eigen naam??

    Zou een matigend effect kunnen hebben op zijn postings.

    Moderatoren, sterkte gewenst

    Hendrik

  • jon-ie

    I rest my case. Veel succes met het prikbord en zorg er maar voor dat je je niet verslikt in de wijn.

  • christine

    Nou heren, van harte gefeliciteerd: U is weer onder elkaar.

    Wel zo gezellig nietwaar?

  • Hendrik de vierde

    christine Schreef:

    ——————————————————-

    > Nou heren, van harte gefeliciteerd: U is weer

    > onder elkaar.

    >

    > Wel zo gezellig nietwaar?

    Drs. E?

    Zo niet leuke eerste bijdrage!

    Hendrik