Wie weet welke schrijver Graves Superieur in zijn leven zag als het summum op wijngebied?
Ik heb hier ooit gelezen dat GS vroeger hoog aangeschreven stond, deze schrijver bevestigd dat.
gr
Willem
Dit zijn volkomen achterhaalde aannames uit de vijftiger jaren en misschien nog een heel klein beetje van de zestiger jaren.
In de Slijtersvak cursus die voor iedere slijter verplicht was stonden ook de vermeende kwaliteiten van de Graves Superieur vermeld
De meeste wijnboeken moesten nog geschreven worden
Hubrecht Duyker moest als wijnschrijver nog uit de startblokken komen.
De wijnconsumptie was heel laag
Als er op een verjaardag wijn gedronken werd dan was dat in 50 % van de gevallen (zoete) Graves Superieur
Graves Superieur is eigenlijk terecht van de kaart gevaagd.
Op geen enkele manier kon je je voorstellen dat er nu betoverende droge witte wijnen en prachtige rode wijnen uit de Graves komen
Sjaak Kaptein
Ha Sjaak,
ik ken de schrijver, dat klopt.
zoals wel vaker wordt er hier op ons dorpsplein soms een puzzel neergelegd. Daar zijn liefhebbers voor die graag in de boeken of hun geheugen duiken.
Het is dus een vraag met als doel te prikkelen en uitdagen. In de geest van het prikbord en wijn gerelateerd
Ergens is vast iemand op zoek, is dit niet zo ook goed.
Dan zal ik binnenkort de naam van de schrijver uit de doeken doen.
gr
Willem
Beste Willem,
Nog nooit een Graves Superieur gedronken (shame on me) maar als ik onderstaande
proefnotitie van Ine Goossens lees heb ik dan wel heel wat gemist …..
"Volmaakt elixer. Deze wijn heeft de kleur van goud en koper en brengt u in een luxe universum
met witte magie. Betoverend, een waar concert van zachte citroengeur die uw gedachten
binnendringen. De intensiteit van het bouquet maakt ons tot dromers waarbij de mond een
touch van levendigheid toevoegt die in zijn jeugd alom wordt gewaardeerd. Een perfect
geslepen diamant."
Groeten,
Ronald Heijden
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?