Graves literatuur

  • Willem(***)

    Wie weet welke schrijver Graves Superieur in zijn leven zag als het summum op wijngebied?

    Ik heb hier ooit gelezen dat GS vroeger hoog aangeschreven stond, deze schrijver bevestigd dat.

    gr

    Willem

  • Robèrt Koopman

    De zoekfunctie werkt hier weer!

    Ik vind het overigens niet.

  • sjaak

    Dit zijn volkomen achterhaalde aannames uit de vijftiger jaren en misschien nog een heel klein beetje van de zestiger jaren.

    In de Slijtersvak cursus die voor iedere slijter verplicht was stonden ook de vermeende kwaliteiten van de Graves Superieur vermeld

    De meeste wijnboeken moesten nog geschreven worden

    Hubrecht Duyker moest als wijnschrijver nog uit de startblokken komen.

    De wijnconsumptie was heel laag

    Als er op een verjaardag wijn gedronken werd dan was dat in 50 % van de gevallen (zoete) Graves Superieur

    Graves Superieur is eigenlijk terecht van de kaart gevaagd.

    Op geen enkele manier kon je je voorstellen dat er nu betoverende droge witte wijnen en prachtige rode wijnen uit de Graves komen

    Sjaak Kaptein

  • Willem(***)

    Of het aannames zijn Sjaak is niet de vraag, een aanname is meestal subjectief en dat is in veel gevallen omtrent de smaak en met name ervaring van een wijn het geval. zo niet alle.

    daarbij komt dat de schrijver nu niet direct uit de jaren 50 komt :)

    gr

    Willem

  • Hendrik de vierde

    Wina Born? en die Graves kwam van de Zwarte Kip >:D<

    Hendrik

  • sjaak

    Hallo Willem,

    Ik vind mijn verhaal duidelijk en jouw toelichting mistig.

    Heb de indruk dat je de schrijver kent.

    Heb een hekel aan het beantwoorden van vragen die iemand al weet

    Sjaak Kaptein

  • Willem(***)

    Ha Sjaak,

    ik ken de schrijver, dat klopt.

    zoals wel vaker wordt er hier op ons dorpsplein soms een puzzel neergelegd. Daar zijn liefhebbers voor die graag in de boeken of hun geheugen duiken.

    Het is dus een vraag met als doel te prikkelen en uitdagen. In de geest van het prikbord en wijn gerelateerd :)

    Ergens is vast iemand op zoek, is dit niet zo ook goed.

    Dan zal ik binnenkort de naam van de schrijver uit de doeken doen.

    gr

    Willem

  • Sander

    Het zou Montesquieu kunnen zijn, die kwam uit Graves. Ik ben niet zo bekend met z'n werk, dus of hij het te pruimen vond weet ik niet :).

  • Ruud Göebel

    Sander, ik had vanmiddag een tel. gesprek met Willem en noemde toen ook de naam van Montesquieu, maar er klonk geen gejuich aan de andere kant van de lijn! :(

  • Ronald Heijden

    Beste Willem,

    Nog nooit een Graves Superieur gedronken (shame on me) maar als ik onderstaande

    proefnotitie van Ine Goossens lees heb ik dan wel heel wat gemist …..:(

    "Volmaakt elixer. Deze wijn heeft de kleur van goud en koper en brengt u in een luxe universum

    met witte magie. Betoverend, een waar concert van zachte citroengeur die uw gedachten

    binnendringen. De intensiteit van het bouquet maakt ons tot dromers waarbij de mond een

    touch van levendigheid toevoegt die in zijn jeugd alom wordt gewaardeerd. Een perfect

    geslepen diamant."

    Groeten,

    Ronald Heijden