Kurk recycling.

  • pimdelaparra

    rob kies Schreef:

    ——————————————————-

    > Mijn heren kurkverzamelaars,

    >

    > Elke keer als ik een email ontvang, krijgt U van

    > mij keurig een adres, die kurken inzamelt.

    Ik vind het geweldig. In december 2010 starrte ik met een simpele vraag, geboren uit betrokkenheid bij de planeet waarop ik leef een discussie, die een jaar later nog vrolijk door gaat over uitsoot productie werkeloosheid, dat de cinezen geen schroefdoppen willen, het keuren van eigen vlees, en mer van dit soort goedbedoelde onzin. Het is geweldig. Echter er is nog geen antwoord. Maar ik heb de oplossing - als we allemaal een beetje mee werken- en die is door Rob Kies gegeven.

    Ik heb inmiddels tal van bijdragen aan deze discussie gelezen waaruit blijkt dat mensen naar inlever adressen hebben gevraagd aan Rob. via deze discussie of via een mail. Als die allemaal antwoord hebben gehad, dat is er al een aadig lijste. Als nu iedereen die adresgegevens die hij van Rob gekregen heeft in deze discussie terugmeldt, dan hebben we een aardige lijst. Dan beloof ik ze zo af en toe eens te verzamelen en als lijst terug te plaatsen.

    Laat ik beginnen.

    In Tiel bij Sucando.

    Spoorstraat 13 4001 CN Tiel

    0344 626 965

    overigens heb ik die niet gevonden via Rob. Rob zit op zijn lijstje en wil vooral niet delen dus die mag van mij daar lekker blijven zitten.

  • Robèrt Koopman

    :D

    Zo zie je maar weer, op een simpele vraag krijg je nimmer een eenvoudig antwoord!

    Ik zou een boot bouwen van al die kurken, als dan toch de dijken breken als gevolg van het wassende water dan drijf je vanzelf naar droge grond B)

  • Astrid Oerlemans

    Astrid Oerlemans schreef:

    Ik zit met hetzelfde probleem als Pim; waar kan ik mijn dozen vol met kurk kwijt?

    pimdelaparra Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik zamel al een paar jaar de kurken van de door

    > mij geleegde flessen wijn in. Nu kom ik op een

    > punt waarbij ik niet langer geconfronteerd wil

    > worden met deze behoorlijke dozen met kurken. Kan

    > ik die ergen inleveren voor recycling? weet iemand

    > een lijstje met adressen in nedereland?

  • Robèrt Koopman

    Astrid Oerlemans Schreef:

    ——————————————————-

    > Astrid Oerlemans schreef:

    > Ik zit met hetzelfde probleem als Pim; waar kan ik

    > mijn dozen vol met kurk kwijt?

    Kontakt opnemen met Rob Kies, hij heeft een magisch lijstje met inleveradressen.

  • maaike snijders

    Hallo, ik zou graag het lijstje met inleveradressen willen ontvangen van Rob Kies.

  • José Wethlij

    Dag iedereen,

    Ook ik ben bezig met kurk, maar dan in een andere vorm dan de stop van een lekkere wijn.

    Ik heb de langlopende discussie een beetje doorgelezen en het valt me op dat er veel mensen naar een adressenlijst van inleverpunten vragen.

    De laatste tijd (nu mijn vorm van kurk bekender wordt) krijg ik ook steeds meer vragen naar een lijst van inleverpunten.

    Helaas kan ik daar geen goede informatie over geven, het centrale inleverpunt in Zwolle is blijkbaar ook verdwenen.

    Kunnen jullie me verder helpen? Ik wil graag een lijst die gewoon openbaar mag zijn en niet regiogebonden is.

    Vriendelijke groet,

    José Wethlij

    Corque.nl

  • Lukas

    Beste José,

    Nav jou laatste post in het forum het volgende. Ik ben zelf opzoek naar gebruikte kurken. Ik wil graag portretten maken met als materiaal kurken van wijnflessen.

    Het inlevernpunt in Zwolle bestaat volgens mij ook niet meer. Heb jij al een oplossing gevonden, of weet jij inmiddels een punt waar ik aan gebruikte kurken kan komen.

    Groet

  • andre

    heb zakken vol kurk, zoek iemand die er wat mee doet,

    André

  • andre@limmenludiek.nl

    Beste Andre,

    Ik heb denk ik de juiste bestemming voor jouw zakken vol met kurken. Onze stichting Limmen Ludiek heeft er namelijk 350.000 nodig voor de zomer van 2015. Kijk maar eens op onze facebookpagina van Limmen Ludiek of op onze website www.limmenludiek.nl

    We gaan een mooi wereldrecord naar Nederland proberen te halen maar daar hebben we dus heel erg veel kurken voor nodig. En wij hopen dus ook die van jou.

    Bel me even op 06 51797160 zodat we een afspraak kunnen maken om de kurken van jou in Limmen te krijgen.

    Met vriendelijke en ludieke groet,

    Andre Koopman

    Vicevoorzitter stichting Limmen Ludiek

  • andre@limmenludiek.nl

    Dit bericht is voor een ieder die niet weet wat te doen met de kurken die hij/zij al jaren aan het sparen is ? Die reden hebben wij nu wel voor jullie en wellicht ook een reden om te gaan sparen of door te sparen.

    Stichting Limmen Ludiek uit het Noord Hollandse Limmen gaat namelijk een groots GUINNESSBOOK WORLDRECORD naar Nederland proberen te halen.

    Zij willen een groots kurkenmozaiek gaan maken met de afmetingen 32 meter breed bij 5 meter hoog = 160 m2 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja jullie lezen het goed 160 m2.

    Voor dit unieke ludieke wereldrecord ( gaat plaatsvinden in de eerste week van Juni 2015 ) hebben wij 350.000 gebruikte wijnkurken nodig. Dat is heel veel dat realiseren wij ons ook. Vandaar dat we nu al ruim van te voren aan het sparen zijn geslagen. Maar we redden het niet alleen. We hebben jullie hulp echt nodig, we hebben alle hulp eigenlijk nodig.

    Kijk maar eens op onze facebook pagina www.facebook.com/stichtinglimmenludiek ( en like deze gelijk ls je hem leuk vindt :-) ) of kijk op onze website www.limmenludiek.nl om te zien wat we van plan zijn en wat we in het verleden al hebben gedaan.

    reactie kunnen naar andre@limmenludiek.nl

    Met vriendelijke en ludieke groet,

    Andre Koopman

    vicevoorzitter stichting Limmen Ludiek