wijngidsen

• Dick Schinkel

Zo is dat John.

Met smakelijke groet Dick.

• Robèrt Koopman

Daar heb je wel een goed punt John, elk gidsje heeft zijn eigen doelgroep.

Een aantal jaren geleden kocht ik deze gidsjes nog wel eens maar op een gegeven moment ben je er gewoon klaar mee.

Het is leuk dat ze elk jaar opnieuw uitkomen, wijn in het nieuws kan geen kwaad.

M.v.g,

Robèrt

• Christian Callec

Mee eens, beste John, maar dat geldt wel voor ALLE (wijn)gidsen, ook de duurste… ;-)

m.vr.gr.

Christian

(die morgenochtend naar Israël vertrekt om in Eilat als jurylid te fungeren bij Terravino. Pas op 14 nov. terug.)

• Peter vdB

Ben al jarenlang aanhanger van Guide Hachette, vooral als je in het najaar naar Frankrijk gaat (in de zomer zijn al die hartediefjes uitverkocht). Ik heb één Guide de Sommeliers, die vind ik bruikbaar door wijn/spijs adviezen en duiding drinkbaarheid. Maar Nederlandse gidsen heb ik nog nooit gekocht…

• Martijn

Ik zou weleens willen weten hoe onafhankelijk die wijngidsen nu allemaal zijn, vooral de Nederlandse. Als ik sommige van die wijnschrijvers ook zie terugkomen in de advertenties van slijterijketens, lijkt me dat ze dat niet voor niets doen. En kan ik me ook zomaar voorstellen dat het bij de volgende editie iets moeilijker is om de wijnen van die keten categorisch de grond in te schrijven. En dat het dan langzaam steeds minder met de smaak te maken heeft. Of vergis ik me vreselijk, en moet ik niet zo negatief denken?

Ik koop elk jaar de Guide Hachette, met het idee dat die wat onafhankelijker is, en er in ieder geval een jury zit die groter is dan 1 persoon, van wiens persoonlijke mening ik uit moet gaan. Of is ook de Guide Hachette niet altijd betrouwbaar?