“hear hear” betekent eigenlijk:
“hear, all ye good people, hear what this brilliant and eloquent speaker has to say!”
Peter,
Volgens mijn informatie maakt Pa al weer een paar jaar geen wijn meer onder eigen naam en is het hele bedrijf in handen van zoon Francois. Grote verandering is dus dat er behoudens een Moelleux ook geen wijnen meer worden gemaakt met een ‘zoetheidsaanduiding’ ('Sec' of ‘Demi-Sec’). Cuvées zijn op naam van wijngaarden (Clos du Breuil, Clos Habert) en in sommige gevallen een blend (les Bournais, les Tuffeaux) met een speciaal karakter. Deze manier van werken kan in de Loire nog wel eens voor verwarring zorgen, wijnen zijn immers ‘zoeter’ of ‘droger’ naar gelang de geaardheid van het jaar.
Ik heb nog een paar oudere flesjes (88, 89 en 90) zowel Yves (Moelleux) als Francois (Clos Habert). Het verschil dat je aanduidt als boers is in deze wijnen inderdaad duidelijk terug te vinden. De Clos Habert 1989 van Francois was mijn favoriet, deze was super elegant en ik prijs mij gelukkig deze wijn afgelopen 12 jaar minimaal 20 keer te hebben mogen drinken…
Santé,
Joost
Joost, jouw informatie klopt helemaal. 86 is mijn oudste jaar in de kelder, maar daarna ook die 88, 89 en 90! Ik heb indertijd ooit Francois en Yves door elkaar geleverd gekregen en toen ook al geconstateerd dat de zoon nog elegantere en mooiere wijnen maakt dan pa. Van Clos Habert heb ik daarna speciaal wat besteld (95 of 96?) , maar is via Berger helaas niet meer verkrijgbaar. Het is wel erg leuk, zo'n vader en zoon proeverij. Gr. P.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?