Idee over proefnotities

• Ron

John,

Een uitstekend idee.

Met vriendelijke groet,

Ron

• Hendrik

Ja vroeger had die Hendrik nog wel eens een goed idee! :+

• Hendrik

Ruud, waarom dat clowns icoontje?

:+

• Hendrik

Ron, welkom op dit prikbord!

Kun je jezelf een beetje “profileren”?

Hendrik

• Ruud Göebel

Beste Hendrik, ik had er al één achter de kiezen! :+ vandaar!

Ruud.

• Chris

Mooi plan J.B.

Draag dit initiatief een warm hart toe.

Gr.Chris,

• MaartenZzzzz

Waarom daar stoppen John? Doe net als JvL en kornuiten, reik prijzen uit voor, de beste proefnotitie van Spaanse wijn onder de twee euro, de beste proefnotitie van een mousserende Bulgaarse Shiraz en de beste proefnotitie van een prosecco uit blik.

Maar goed, ik doe dus mee.

• Mathieu Wechseler

Goed initiatief John. Ik wil de uitdaging wel aan. Wegens enorme drukte, moet je van mij op dit moment geen organisatorische taken verwachten.

Amitiés,

Mathieu

• ralph

Beste John,

De wijze waarop je het initiatief neemt vind ik te prijzen. Of ik het idee zo goed vind weet ik nog niet, maar dat zegt meer over mij. Ik heb de (on)hebbelijkheid er gelijk iets duurzaams van te willen maken, daar waar jij wellicht (volstrekt legitiem uiteraard) uit bent op ‘gewoon een leuke wedstrijd’. Laat je dus vooral niet door mijn reactie weerhouden.

Ik zit al tijden te broeden op een mogelijkheid hoe je mensen kunt aanzetten tot het maken van kwalitatief goede proefnotities waar anderen wat aan hebben. Ook door en voor mensen die wat minder met wijn bezig zijn dan de gemiddelde wijnfanaat. ‘Notes for the millions’ zullen we maar zeggen. Daarbij zijn m.i. dus termen als ‘terugvindbaarheid’, ‘toegankelijkheid’ en ‘eenduidigheid/kwantificeerbaarheid ’ de toverwoorden.

Wat ik heel erg goed vind aan jou idee, is dat de notities vanuit ‘het volk’ komen en niet vanuit de journalistiek. Bottum-up en niet top-down. Web 2.0 zeg maar. Dat vind ik sterk.

het is een beetje wat de portal Vinoo doet. heel slim concept, alleen kampen die m.i. met het punt (maar dat is mijn observatie) dat de kwaliteit van de content (proefnotities) niet homogeen is.

groeten, ralph

• Mathieu Wechseler

Beste Ralph,

Telkens als ik jouw reacties op proefnotities lees, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je in mijn optiek de proefnotities wilt vercocacolariseren of op z'n minst in hokjes wilt rangschikken. Type smaakstijlen van Klosse. Het liefst zouden Jancis, RP, Gabriël, Suckling, Hersh en consorten dan allemaal dezelfde score aan een wijn moeten geven,…voor de eenduidigheid.

Ik geniet van heterogene proefnotities. Lang leve de pluriformiteit. Heb geen zin om alles in formats te stoppen.

Amitiés,

Mathieu