Idee over proefnotities

• Udo

“het is een beetje wat de portal Vinoo doet. heel slim concept, alleen kampen die m.i. met het punt (maar dat is mijn observatie) dat de kwaliteit van de content (proefnotities) niet homogeen is.”

Zal niet teveel naar Vinoo kijken, de levensvatbaarheid van dit project lijkt me laag. Bovendien zijn er veel van dit soort initiatieven, wijnoverzicht.nl is er nog zo een.

Udo

• ralph

Beste Mathieu,

Volgens mij heb ik nog nooit op een proefnotitie anders gereageerd dan met de woorden “mooie PN”. Maar dat terzijde.

In ieder geval wat jij suggereert is niet wat ik bedoel. Ik bedoel iets heel anders. Ik bedoel dat er een dynamiek ontstaat uit de gezamelijk gemaakte PN's waaruit een geconsolideerd drinkadvies voor nu en later uit te halen valt. M.a.w. de consument luistert niet meer naar de journalist maar naar zijn mede consumenten. Daarbij zou ik een systeem willen hanteren waarin medeconsumenten de proefnotities van consumenten beoordelen, waardoor de mooie, goeie, interessante notitieschrijvers vanzelf weer boven komen drijven en waardoor zwaardere gewichten worden toegekend aan de geschreven notities van de betere schrijvers/beoordelers. Dan krijg je een soort credibility systeem als bij eBay.

Ik blijf het jammer vinden dat publieke proefnotities eigenlijk maar voor een man en een paardekop toegankelijk blijft.

Maar zoals gezegd, ik kijk er nu niet vanuit liefhebbers oogpunt naar. Ik krijg de indruk dat jij dat in jouw reactie wel doet. Helemaal goed natuurlijk maar zoals de Amerikanen zeggen: ‘we are not on the same page here’

veel groeten,

Ralph

• ralph

“…Zal niet teveel naar Vinoo kijken, de levensvatbaarheid van dit project lijkt me laag. …”

beste udo, kun je uitleggen waarom?

• Patrick Woesthoff

Een wedstrijd? nah, doe'k niet aan mee.

heb deze btw nog steeds boven mn bed hangen: :D

http://wijn.prikpagina.nl/archief/read.php?f=310&i=33078&t=33036&v=t

Patrick

• Robèrt Koopman

ralph schreef:

>

> Daarbij zou ik

> een systeem willen hanteren waarin medeconsumenten de

> proefnotities van consumenten beoordelen, waardoor de mooie,

> goeie, interessante notitieschrijvers vanzelf weer boven

> komen drijven en waardoor zwaardere gewichten worden

> toegekend aan de geschreven notities van de betere

> schrijvers/beoordelers. Dan krijg je een soort credibility

> systeem als bij eBay.

Hij die het leukste kan schrijven scoort dan het beste?

Terwijl degene die wel een goede PN kan schrijven maar niet “de lachers op zijn hand heeft” niet.

Kortom, ik weet niet of dat wel werkt.

Kudos toekennen werkt voor diegene die hard/grof uit de hoek komen.

Misschien moet het maar zo blijven als het is?

Maar ja, stilstand is achteruitgang…. :+

M.v.g,

Robèrt

• ralph

robèrt, dat weet ik natuurlijk ook niet of het wèl, of niet werkt.

maar nooit proberen is nooit weten en derhalve is in dat geval, precies zoals jij aangeeft, stilstand hetzelfde als achteruitgang

groeten, ralph

• Robèrt Koopman

Nadenken over een format kan natuurlijk nooit kwaad.

Maar het format moet niet dwingend werken zodat er geen vrijheid meer is.

Hmm… zo kan je een A4-tje volschrijven en toch niets zeggen…. :-)

Neemt niet weg dat er goed nagedacht dient te worden over hoe je proefnotities zinvoller kan maken.

Niet alleen zinvoller op het moment van lezen maar ook voor in de toekomst, wie wil er niet weten wat te verwachten voordat je de fles open maakt?

Of wil je dat misschien toch niet weten?

M.v.g,

Robèrt

• Udo

“…Zal niet teveel naar Vinoo kijken, de levensvatbaarheid van dit project lijkt me laag. …”

Onduidelijk wat de bedoeling is, zie te weinig inkomsten-mogelijkheden voor de organisatie, veel te weinig consumenten die interesse kunnen hebben, veel te groot begonnen met te hoge kosten, geen sterke partners met veel geld.

Verder ben ik allergisch voor het woord ‘Community’, dat hoorde ik 10 jaar geleden al en kan er nog steeds niet aan wennen.

Udo

• ralph

Udo, dank voor de uitleg

“Onduidelijk wat de bedoeling is”

Leden uit de community maatadvies geven op basis van proefnotities van de andere leden

“zie te weinig inkomsten-mogelijkheden voor de organisatie”

Die zijn er volgens mij best wel: advertizing van producenten, importeurs en retailers en CPC naar wijnen bij online retailers (of revenue share)

“veel te weinig consumenten die interesse kunnen hebben”

Zeer benieuwd waarom je dat denkt.

“veel te groot begonnen met te hoge kosten, geen sterke partners met veel geld”

Geen idee. Dan heb jij meer informatie dan ik.

“Verder ben ik allergisch voor het woord ‘Community’, dat hoorde ik 10 jaar geleden al en kan er nog steeds niet aan wennen”

Noem het Social Network…en je hebt het over hetzelfde. Je bent anders lekker bezig op LinkedIn, zo zeggen mijn network updates…. ;-)

• MaartenZzzzz

Bump