Ik ken zowaar een van de geproefde wijnen!
Die Castellare, met het vogel-etiket, heeft iemand daar een mening over?
M.v.g,
Robèrt
Alweer een heel mooie PrikBordProeverij mogen meemaken, en voor mij nu de eerste keer in Belgie.
Het was weer een mooie dag , het gezelschap van de Prikkers, en door de toporganisatie van Tom en Peter verliep alles vlekkenloos.
De toppers van de avond zijn hierboven allen al genoemd.
Ook voor mij waren de mooiste wijnen van het huis Gaja, en de Sori San Lorenzo 2004 is echt een Woow wijn.
De Altesino Brunello di Montalcino Montosoli 1997 was in het prijssegment hieronder wel erg mooi.
En ook ik behoorde tot die 90 % die de Quintarelli wijnen absoluut niet te hachelen vond.
Van de “piraten” was de Idus de Vall Llach Priorato 2005 voor mij de mooiste.
Met smakelijke groet Dick.
Robèrt,
Dank voor het plaatsen van de foto's. Ik heb ze ernstig verkleind, zodat het geen probleem op het prikbord kan zijn.
Over de Castellare heeft iedereen wel een mening, want er werd serieus geproefd.
Mijn korte aantekeningen waren:
Beetje stal met aardbeitjes in de neus. Zoete aanzet. Sappig, boers en vlezig. Ook wel een beetje kruidig. Redelijk complexe wijn. 17+
En 17+ lijkt dan misschien weinig; voor mij is dat nog steeds een topper die ik niet dagelijks in het glas heb.
Groeten,
Willem.
Willem G schreef:
>
> Dank voor het plaatsen van de foto's. Ik heb ze ernstig
> verkleind, zodat het geen probleem op het prikbord kan zijn.
Dat had je inderdaad al prima gedaan!
Ik moet het bij veel foto's meestal zelf nog even doen, is geen bezwaar hoor.
Maar het prikbord kan gerust grote bestanden aan voor foto's maar mijn datalimiet van waar de foto's staan kan dat niet…. :-)
Heel af en toe ga ik er overheen en krijg een “boze” mail van de hostingprovider.. :-)
En als veel prikkers kijken, en terecht natuurlijk want daar is het voor, dan stijgt het dataverkeer.
> Over de Castellare heeft iedereen wel een mening, want er
> werd serieus geproefd.
>
> Mijn korte aantekeningen waren:
> Beetje stal met aardbeitjes in de neus. Zoete aanzet. Sappig,
> boers en vlezig. Ook wel een beetje kruidig. Redelijk
> complexe wijn. 17+
> En 17+ lijkt dan misschien weinig; voor mij is dat nog steeds
> een topper die ik niet dagelijks in het glas heb.
Bedankt voor deze notitie!
17+ is een zeer fraaie score.
M.v.g,
Robèrt
john schreef:
>
> Robert,
>
> Ik was niet zo positief over deze wijn. Gaf hem 86/100 en
> vond hem voorbij zijn hoogtepunt……er was wel een
> klassement waar deze wijn met vlag en wimpel
> won…….namelijk van het allerlelijkste etiket!!!!
Allerlelijkste etiket?
Ik kreeg jaren geleden zelf eens een mailtje van een verzamelaar van etiketten, niet Jenny, die dit etiket op mijn homepage zag staan.
Hij wilde deze zeer graag hebben!
Zo zie je maar dat smaken, ook voor etiketten, verschillen… :-)
Waardering John : 86/100 = 0,86
Waardering WillemG : 17/20 = 0,85 en nog een + ook, dus 0,86?
Grappig, de ene prikker is niet zo te spreken over de wijn terwijl de andere vrij positief is, de waardering lijkt mij precies het zelfde?
M.v.g,
Robèrt
Hey Robert,
Blijft grappig…dat “punten” geven…..
Heeft denk ik ook wel met je eigen referentiekader te maken. Persoonlijk koop ik bijvoorbeeld geen enkele wijn die van mij minder dan 92/100 scoort……(of 18/20 toen ik nog de schaal van 20 gebruikte)….en dat terwijl een ander graag wijnen vanaf 88/100 of 90/100 in zijn glas en kelder heeft……je raakt er in ieder geval niet over uitgesproken. Sjaak gaf laatst nog aan dat ie het belachelijk vond dat tijdens de Yquem proeverij mensen punten gaven (en dit riepen) aan de Yquem uit 1928. Alsof dat beledigend zou zijn. Daar heb ik niets mee. Ik beoordeel een wijn simpelweg op zijn kwaliteits- en genotsfactor die voor mij op dat moment geldt. Leuk om een yquem van 81 jaar oud in je glas te hebben, maar ik vond hem toch teleurstellend en al een tijdje over zijn hoogtepunt en gaf hem 87/100…..Je zal een persoon die wijnen punten geeft nooit horen roepen dat ze het belachelijk vinden dat er proevers zijn die wijnen geen punten geven…….andersom gebeurd het helaas wel regelmatig…..snap dat soort dingen niet…ieder zijn ding zeg ik altijd maar…..(overigens doel ik dan niet specifiek op die opmerking van Sjaak)
Hasta Luego
John
Beste John,
Ik bedoelde het ook niet als commentaar of wat dan ook hoor.
Het viel me op omdat de ene prikker het “goed” vond terwijl de andere prikker het “minder” vond.
Natuurlijk is het iets in je eigen referentie kader.
En je moet vooral op dat eigen kader afgaan met de aankoop van wijnen!
Dit vond ik een leuk voorbeeld van hoe punten en persoonlijke waardering gelijk en meteen ook weer verschillend kunnen zijn!
M.v.g,
Robèrt
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?