Pessac-Leognan rood/wit

• sjaak Kaptein

De zelfstandige AC Pessac Leognan bestaat pas sinds 1987.

Sjaak Kaptein

• Ruud Göebel

Chris en Jenny, jullie hebben gelijk. Ik heb het nagekeken in de Grote Wijn encyclopedie van Christian Callec en zijn lijstje komt met die van julli overeen.

Ik had mijn wijsheid waarchijnlijk uit de boeken: Bordeaux Wijnatlas en Encyclopedie van H.D. en De meest Complete Wijnencyclopedie van Tom Stevenson. In deze beide boeken staat: Haut-Brion, Cru Classé (rood en wit):(

Ruud.

• jenny

Klopt maar de komst van die nieuwe AOC heeft aan de classificatie niets veranderd

groetjes

jenny

• jenny

In de oude Lichine staat het ook verkeerd

Ik heb ooit eens gelezen dat ze de witte HB eens hebben voorgedragen voor klassering maar dat dat nooit is doorgegaan maar of dat juist is

??

groetjes

jenny

• JoostB

Mijn info kwam uit de Bordeaux Encyclopedie van HD en hierin staat het dus fout. Bij naslag in andere boeken ontstaat een wisselend beeld… Ik zou graag even in de kelder kijken of het klopt, maar helaas ontbreekt me even aan een fles ;-)

Maakt het lijstje wel bijzonder opvallend, want 3 van de 4 duurste (en wellicht ook beste) witte Pessacs (HB, Pape, Smith; Laville uitgezonderd) zijn dus ongeklasseerd…

Santé,

Joost

• jenny

Kijk even naar de posting die ik hierboven heb gegeven, daar staan foto's van de etiketten

ik ben te onhandig om die hierop te zetten

vorige poging mislukte ook al

anders mail ik ze je wel

groetjes

jenny

• Robèrt Koopman

Jenny,

Je hebt niet de complete link naar het plaatje gebruikt, er is iets afgevallen lijkt wel.

Ik wilde het repareren maar weet nu niet waar het plaatje precies staat.

M.v.g,

Robèrt

• jenny

Misschien kun je de foto van de link van John van 24/6 opnieuw plaatsen

groetjes en bedankt

jenny