Zijn er prikkers die richting Californie zijn geweest?
Heb je nog tips and tricks?
Plaatsen waar je zeker heen moet en zeker ook niet?
Ik hoor graag!
Groeten, Wim
Jap /Cal. keuken : “The House ” ,klein tentje,eenvoudige aankleding, San Francisco. Fantastisch eten,veel wijnen per glas en niet te duur.Relaxte sfeer,vroeg komen of reserveren. Er naast een leuk bluescafe met life music, als voorafje . www.thehse.com
Zie ook: www.zagat,com (San Francisco)( Winebars)
Zeer Amerikaans is “ House of prime Rib ” in SFO. Leuk en lekker voor een keer.
Niet naar de Fishermen's Warf , touristisch dus duur en niet lekker.
Met tijd en geld over naar de “ French Laundry”.
Veel plezier.
Wim,
Californië is groot…
Enig idee welke stad of regio je naar toe gaat? Toevallig in de buurt van Napa
Ik ben redelijk vaak (zo'n 15 a 20 keer) in Californië geweest en ken redelijk de weg in bepaalde gebieden, maar zeker niet de gehele staat. Als je iets nader kunt inzoomen helpt dat wel om een paar tips te kunnen geven.
Peter Z.
Het plan is een rondreis van 14-21 dagen. Beginnen in San Francisco, eerst naar Napa en dan afzakken naar LA. Wellicht nog richting Las Vegas.
We hebben de tijd. En ik krijg mijn lief best zo ver dat we een beperkt aantal wijnplekken kunnen bekijken. Vrees alleen dat de ècht interessante spots niet staan te springen om publiek en dat de zeer touristische spots niet of nauwelijks interessant zijn.
Beste Wim,
12-13 jaar geleden heb ik zelf zo'n rondreis gemaakt. Eerst 2 weken door met name Californië gereden met een huurauto en daarna nog 1,5 week verbleven op de verschillende eilanden van Hawaï.
Ik vond Californië als regio om doorheen te reizen erg interessant. Gelukkig was ik toen nog niet zo'n wijnliefhebber als nu anders was ik waarschijnlijk niet verder gekomen dan Napa/Sonoma valley
Het meest interessante vond ik dat met je met relatief korte reisafstanden vrijwel elke dag in een behoorlijk ander landschap terechtkwam. De natuur is heel erg mooi en soms ook heel indrukwekkend.
Ik ben begonnen in San Francisco. Daarna via Napa/Sonoma naar Lake Tahoe (bij Reno/Nevada). Hierna langzaam naar beneden via een aantal niet te missen nationale parken (waaronder vlgs mij Yosemite) en via Death Valley naar Las Vegas voor een totaal onwerkelijke shockervaring als je net ruim een week in de stilte en natuur hebt vertoefd. Hierna nog naar de Grand Canyon, Los Angeles en via de mooie kustweg weer omhoog naar San Francisco.
De steden (San Francisco en Los Angeles) vond ik het minst interessant, maar daar had ik al rekening mee gehouden. Als je er nog niet bent geweest en je verwachtingspatroon laag weet te houden tot je er bent dan zal het voor een paar dagen nog wel leuk zijn (in ieder geval om de standaard toeristische trekpleisters even te bekijken). De rondreis was alleen in twee weken mogelijk omdat ik niet langer dan één dag in Napa valley ben verbleven. Dit was toen overigens al prettig toeristisch: je kon bij veel plekken binnenlopen en proeven. Als je drie weken hebt, dan is deze route denk ik heel erg goed te doen, ook al stop je veel langer in de wijngebieden.
ChrisW
Beste Wim, ik heb voor jou ter beschikking: Wine Atlas of California ( a traveller's Guide to the Vineyards van Bob Thompson en ook The Companion to California Wine van Charles L.Sullivan, alsmede diverse specials van Decanter en Wine Spectater + nog een kilo of 5 aan foldermateriaal over dit gebied Roept U maar
Ruud.
Wim,
ChrisW heeft helemaal gelijk wat betreft de kuststeden, het mooie van Amerika vind ik ook de natuur. Vergeet vooral Death Valley niet, indrukwekkend om letterlijk “in the middle of nowhere” te zijn.
Maar een andere kwaliteit van Californië is wijn. Voordeel van Napa is dat je tegen betaling vrijwel alles kunt proeven, ook de topcuvées. Daarmee ook geen probleem dat je als “toerist” niet perse iets koopt. Ik hou wel van deze aanpak, geen verplichtingen, en als je serieus bent met de wijn is het toch geen probleem om 10 dollar voor een glaasje Opus One neer te tellen.
Ik zou als ik jou was een berichtje op Squires plaatsen met zoiets van “Flying Dutchman visits Napa” met vervolgens in het berichtje de vraag waar je terecht zou kunnen. Het zou me niets verbazen wanneer je hartelijke uitnodigingen krijgt van spontane amerikaanse winefreaks.
Geniet er van!
Peter Z.
Ik kom al jaren vele malen per jaar in Amerika en vindt het een beetje onzin indien er wordt geroepen dat de ‘grote steden’ als SF en LA moeten worden gemeden. Heel veel te beleven daar en met heel veel herkenbare plekken die je mogelijk nog herinnert van TV. Universal studios en Hardrock cafe zijn een must. Lekker rondrijden in Hollywood en Beverly Hills. Vergeet ook niet Huntington en Griffith Park. Ik ben verre van een sight seeing person maar heb vorig jaar met mijn echtgenote een 10 daagse tocht gedaan na eerst 5 dagen in Santa Monica te hebben verbleven.Zoals altijd toch een keer naar Wolfgang Puck's Spago geweest. Goede wijnlijst en goed eten - natuurlijk betaal je voor de Beverly Hills locatie maar dat trendy restaurant met al die celebs heeft wel wat. Ook Valentino's is aan te bevelen.
Eerste gedeelte van de 10-daagse reis via highway 1 gedaan van LA tot aan SF (erg mooi).Santa Barbara - overnachting in Monterey - 3 dagen SF. Geen probleem met het ‘Pier’ gebied en ook heel lekker gegeten aldaar en niet te duur. Chinatown is een must maar zoek wel het juiste restaurant. Alcatras is een heel bijzondere aanbevelingswaardige belevenis.
Daarna naar Napa - stadje zelf stelt niks voor - wijntour is interessant. Vergeet niet te lunchen in Rutherford grill…….geweldig goed eten.
Daarna afgezakt naar Sequoia Park - zeer aan te bevelen - voel je je echt nog eens klein. Vervolgens nog 7 dagen Santa Barbara in hotel direct aan het strand.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?