Was toch net na 23:00 Ruud…..:-)
M.v.g,
Robèrt
Wim,
Een paar jaar terug heb ik rond getrokken door oa California. In Napa ben ik bij Del Dotto en Pride Mountain geweest. Beide ontvangsten waren behoorlijk commercieel, maar ik kreeg ook de indruk dat op enkele ‘cult-wijnboeren’ na ieder wijnbedrijf in Napa en Sonoma gewoon een ‘commerciele ontvangstruimte’ heeft, met speciaal daarvoor aangenomen personeel… Later ook nog in Santa Cruz Mountains geweest bij Byington, David Bruce en Bonny Doon. Eigenlijk ook allemaal commercieel. Best aardige wijnen geproefd en best leuke bezoekjes gehad, maar de passie die je af en toe in Europa tegenkomt ontbreekt helemaal…
Één van de wijnwijsheden die ik (oa bij Del Dotto) heb opgedaan, is dat wijn in de VS gemaakt wordt van hout en dat de druiven alleen nodig zijn om het hout vloeibaar te maken ;-)
Kijk eens goed op Squiers of WS fora, daar kom je nog wel eens tips tegen en zelfs enkele wijnboeren die daar posten! Wellicht kan dit je enkele onvergetelijke bezoekjes brengen… (en restaurant tips!!!)
Verder vond ik California voornamelijk interessant voor de parken en het ‘on the road’ gevoel… Als je lekker aan het rondtrekken bent, is een bezoekje in enkele ‘andere’ wijnregio's natuurlijk ook best aardig. Dus vergeet Santa Cruz Mountains en Paso Robles niet… Daar is nog wel het één en ander te ontdekken…
Santé,
Joost
JoostB schreef:
>
> Één van de wijnwijsheden die ik (oa bij Del Dotto) heb
> opgedaan, is dat wijn in de VS gemaakt wordt van hout en dat
> de druiven alleen nodig zijn om het hout vloeibaar te maken ;-)
Ruud, kom d'r maar in….. :-)
Vorig seizoen was er op de BBC een TV-programma van Oz Clarke en James May, ze trokken door de wijngebieden van California en kwamen toch bij enkele zeer interessante wijnhuizen op bezoek.
Ik weet echt zo de namen even niet meer maar wie weet is er op de site van de BBC nog wel wat over te vinden.
De streek alleen al lijkt mij zeer de moeite waard.
Mijn ouders zijn er twee keer geweest op rondreis, geen wijn overigens, en hebben een mooie reis genoten
OK, wel langs alle plekken waar toeristen naar toe gaan maar dat heb je al snel.
Hoe dank ook Wim, ik hoop dat je een mooie reis zult hebben en ik kijk nu al uit naar het verslag en de foto's… :+
M.v.g,
Robèrt
@ Theo, alléén jij en Joost hebben het over hout, ik ga er maar van uit dat jouw mening over Napa gericht was op de nieuwe prikkers. De prikkers die hier al wat langer posten kennen jouw mening, omdat je die al tientallen keren hebt geventileerd. Vandaar mijn opmerking. Geloof me, menige prikker die níét heeft gereageerd, heeft een totaal andere mening over Napa (ik heb het nu over de toppers!) en niet wat je in een gemiddeld restaurant daar krijgt voorgeschoteld.
@Robert, je moet hier zeker ook voor de natuur zijn, die is groots!
@ Guill. Je hebt een punt! :+
Ruud.
Ruud,
Ik heb het ook niet over de toppers, die zijn er heus wel, net zoals in andere NW. Ik heb het over het gemiddelde.
Als je van de toppers wilt genieten, kun je dat beter ergens anders doen…. juist wel in de restaurants overigens, waar er ook in USA voldoende goeden met een uitstekende wijnkaart zijn.
Ik zou zelf nooit op wijnreis naar USA gaan, want bij de toppers kom je toch niet binnen. Bij de “gewone” wijnen zoals beschreven is het erg commercieel en moet je betalen. Kun je beter naar een leuke wijnbar gaan.
Is de mening van…
TG
Maar beste Ruud toch, je hebt de toch wel gezien achter het eerste berichtje van Theo?
Hij mag dit toch zeggen?
Ook al is het wel vaker voor gekomen…. :-)
Er zijn andere prikkers die ook een stokpaardje hebben, zegt niemand wat van.
Gewoon geen punt van maken, waait wel weer over.
Ik zou best eens in California willen rondtoeren, zal er wel nooit meer van komen maar daar denk ik dan maar niet aan.
M.v.g,
Robèrt
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?