Ik kan beamen dat Champagne en bruisend aan Zee (ook dit jaar weer) een feest was!
Constance
Beste Rob,
Ik heb goede ervaringen met Edmond Barnaut in Bouzy. Barnaut heeft een leuk winkeltje in het centrum van Bouzy, is niet te missen en maakt mooie champagne van Grand Cru wijngaarden. De Authentique Rosé en de Blanc de noir zijn prachtig en uiterst betaalbaar. Je kunt hier alles proeven!
Prima adres is voorts Henri Goutorbe in Ay. Maakt champagne van Premier Cru wijngaarden. Ik koop hier altijd de rosé en de millésime. Prijs ligt iets lager als die van Barnaut. Even mailen en je kunt er op zaterdag zo terecht.
Ander mooi adres is Patrick Regnault in le Mesnil-Sur-Ogier. Erg aardige man, wel van te voren even bellen. Mooi lunchadres is trouwens restaurant Mesnil in het centrum.
In Reims een paar keer prima gegeten bij Brasserie le Boulingrin, 48 rue Mars. Mooi inrichting en het ligt vlak bij de vismarkt. Dat proef je!
Een bijzonder adres is voorts Oma Salvatori, 11 rue Flodoard in Epernay. Ik ben er al een paar jaar niet geweest, dus ik weet niet of zij er nog zit. Als je dit winkeltje binnenloopt zie je tussen de groente en kaas de meest prachtige flessen champage liggen. En een oud dametje grijnst je bij binnenkomst vrolijk tegemoet. Ze heeft/had een complete champagne kaart en de parelen der champagne zijn/waren hier tegen kelderprijzen te koop!
Veel plezier!!!!!
ArieH
.
Dit draadje kwam ons goed van pas.
Vorig weekend naar Reims geweest. Bij Pommery en Mumm (zeer commercieel) door de kelders gestruind, wat echt wel indrukwekkend is. Nooit bij stil gestaan dat de kelders van Mumm bijvoorbeeld 20 km lang zijn, met een slordige 2,5 miljoen flessen erin! Zaterdags op pad geweest. De pluk was woensdag begonnen, dus het was overal een drukte van jewelste. Het lijkt erop dat werkelijk alles wat wielen heeft onder het stof vandaan word gehaald om de druiven mee te vervoeren. Bij Jean Yves de Carlini in Verzenay zeer vriendelijk ontvangen door de dochter van de grote baas. Nadat alle cuvee's op tafel waren geweest liet ze ons vol trots de nieuwe pers zien, die op volle kracht stond te draaien. Leuk om te zien. Ze wist ons te vertellen dat het nivo van de druiven druiven zeer goed was en dat ze van de 2009 zeker een Milesime gaan uitbrengen.
La table anna zou ik links laten liggen. Op alle vlakken onder nivo. Daarintegen Zaterdag bij Au Petit Comptoir gegeten. Indrukwekkende wijnkaart en een voortreffelijk prijskwaliteitbeleid.
http://www.cartesurtables.com/reims/restaurant_au-petit-comptoir-516.htm&lng=fr
Groeten,
Peter
Eelco,
Dat is even graven hoor, mede doordat de menukaart bij gebrek aan kennis van de franse taal totaal aan me voorbij is gegaan.
Op tafel onder andere pata negra met meloen, een gerechtje van vlees van varkenspoot in olijfolie met kappertjes en kaas overdekt met een pannekoek, risotto met kruiden en truffel, zonder kaas, met veul perfect aangebakken coquilles, cabillaud met een zachte wasabisaus, een assortiment zoetigheid van zo'n fantastische kar en… een assortiment kaas van zo'n… ach, je snapt het wel.
Hierbij dronken wij voornamelijk te veel. Na alle champagne die dag bij het hoofdmaal nog een weinig bijzondere Petit Chablis van welke de producent me is ontschoten.
gr.
Peter
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?