Wat een waanzinnig mooie proeverij was dit weer!! Met dank aan de organisatie en de inbrengers om er zo'n mooi feestje van te maken! Genieten van mooie wijnen met wijnvrienden is het mooiste wat er is.
De algemene indrukken van de wijnen zijn al langsgekomen, en ook ik kan me goed vinden in trends. Echter voor mij was Boisrenard 2000 de wijn van de avond. En dat verraste me enorm, omdat ik al meerdere keren ben teleurgesteld door deze topcuvée van Beaurenard. Wat is blindproeven soms toch een eye opener.
Opvallend vond ik dat meerdere Ch9's (Boisrenard, Vieille Julienne, Janasse VV) later op de avond bij het terugproeven erg gesloten overkwamen. De Syrah wijnen (Côte Rotie en Hermitage) daarentegen bleven volledig overeind. Lijkt vergelijkbaar met wat Cor schrijft.
De Tourette van Delas was ook een prachtige wijn, misschien niet de meest krachtige, wel een uitstekende combinatie van elegantie en struktuur. TOP!
Klaas,
CdP blanc 2001 is denk ik helemaal terug van weggeweest. Fantastisch mooi glas gisteren, ik denk we hem allemaal als 2004/05/06 noteerden. Geen spoortje oxidatief karakter.
De Hentley Farm Beauty kwam een beetje zwaar over na het Rhône spectrum. Duidelijk wel een mooie Shiraz (overduidelijk Nieuwe Wereld), maar in een line up zoals gisteren was het kwaliteitsverschil met bijv. Torbreck toch wel overduidelijk.
Al met al weer een fantastische proeverij, en dat meen ik uit de grond van mijn hart.
Cheers
Peter Z.