Rhone 1998/1999/2000/2001

• ArieH

Ik vond alle wijnen van 07 erg mooi, veel fruit en mooie onderliggende tannines. De CdR van Chave vond ik erg puur en subtiel van geur en smaak. Mooi rokerig ook. Een keurige wijn, goed gekleed, charmant maar voor mij iets minder spannend en uitgesproken.

ArieH

• john

Ok Arie. De Chave was inderdaad de meeste “elegante” van het hele stel, maar zat wel perfect in elkaar. Ik dacht dat juist deze wijn jouw smaak zou zijn.

Hasta Luego

John

• ArieH

Chris,

Het bleef inderdaad vrijdagavond nog lang onrustig in Oelegem!!!

De vergelijking tussen Rayas en Pure van La Barroche heeft wellicht te maken met het feit dat het allebei 100% Grenache wijnen zijn en afkomstig zijn van een zandige ondergrond. Daar eindigt ook de vergelijking. Ik ben twee keer bij Julien Barrot op bezoek geweest en hoop nog een keer bij Rayas binnen te komen. Wellicht via Oelgem!!!

Groet, ArieH

• ChrisW

Arie,

Ik ben ook een aantal keer bij Barroche geweest, maar nog nooit bij Rayas. Misschien een volgende keer.

Kennelijk kom je ook vaker in CdP. Ik ben er een ruim een week geleden nog een paar dagen geweest en ga er in de tweede helft van mei weer naar toe. Later dit jaar zullen we er nog wel een of twee keer naar toe gaan. Als je nog leuke tips hebt dan hoor ik dit graag!

Mvg,

ChrisW

• Robèrt Koopman

Zoals bijna altijd komt er wel een foto, zo ook deze keer… :-)

Altijd leuk zo'n rijtje flessen!

M.v.g,

Robèrt

• Willem G

Toch nog even een update op “The Beauty”. Ik zit nu aan het laatste restje.

De concentratie en de flinke dosis zoet blijfven (uiteraard). Het rauwe is nu helemaal verdwenen. Super elegant is de wijn nog steeds niet. Wel heel zacht en vriendelijk. Eergisteren waren het vooral amarene kersen die de smaak domineerden. Nu zijn het de bramen. De zuren breken nu door het zoet heen en maken de wijn wel een stuk completer. Ook de tannines zijn nu duidelijk waarneembaar; zacht maar stevig.

Voor mij persoonlijk niet een wijn om een halve (laat staan een hele) fles op een avond leeg te drinken. Maar wel een glaasje om mee af te sluiten.

Groeten,

Willem.