Beste Olaf,
als je een wijnwinkel in de omgeving van Girona zoekt: Vins i Licors Grau in Palafrugell (http://www.vinsilicorsgrau.com/). Ik ben vorig jaar in de buurt van Girona op vakantie geweest en heb in de omtrek geen betere zaak kunnen ontdekken. Een ruime keus in de betere Spaanse wijnen. Je vindt er ook meer exotische wijnen uit Spanje. Soort groothandel, met dito prijzen. Een snoepwinkel voor de wijnliefhebber.
Ik ben ook bij Castillo Perelada in Perelada geweest. De wijnen zijn erg goed, maar helaas was mijn ervaring met de ontvangst belabberd. Het personeel wist niet wat het inschonk en wilde met moeite twee instapwijnen laten proeven. Toeristenfuik. (Sorry Romke, je kent mijn verhaal). De prijzen van de duurdere Pereladawijnen lagen er bovendien tot wel 20 % boven de prijs bij Vins i Licors… Ik had meer van het kwaliteitsbedrijf verwacht. Ik ging er ‘op de bonnefooi’ langs dus het kan toeval geweest zijn, een off day, en misschien krijg je met een introductie een beter onthaal, valt te proberen.
Veel plezier, het gebied is schitterend. De mooiste wijngaarden heb ik gezien tussen Roses en Cadaqués.
Vriendelijke groet,
Erik