Chris, dank voor jouw uitgebreide antwoord. Heel helder. En jammer dat de economsiche principes hier zo leidend zijn. Afgelopen week kocht en dronk ik de wijn die in 2008 won bij Proefschrift Wijncompetitie: Chateau de Gaudou 2006 Cuvee Grenade Lignee, Cahors, nadat ik die op de zaak had gedronken. Een ongelofelijke mooie prijs/kwaliteit verhouding. Een tante en mijn beste vriend doe ik deze maand deze wijn cadeau in een 6 fl. kistje. Beiden zijn geen grote kenners, maar ik weet zeker dat dit in de smaak gaat vallen.
Ik denk dat je wel gelijk hebt dat de prestige cuvees (die niet zelden tot drie keer zo duur zijn) te veel op hout zijn gemaakt. En ach… soms hebben we gewoon geen geduld met aparte wijnen. In februari nam ik Domaine de la Vivonne 1993 Bandol mee naar een soosproeverij. Voltreffer. Maar dat was de éérste keer dat ik zelf ook volkomen onder de indruk raakte van de wijn, die tot dan toe alleen maar had laten zien veel potentie te hebben. En ja, vind dan maar eens de optimale drinkperiode!! Hartelijke groet, Peter
Zie voor proefnotitie:
http://brabantsewijnsocieteit.blogspot.com/search?q=vivonne