Spaanse toppers

• ChrisW

Beste Udo,

Heb je inmiddels al iets meer tijd gekregen voor het uitwerken van de proefnotities? :)

Ik ben in ieder geval wel benieuwd naar jouw mening over de artadi, clos mogador, Pesquera en de Moncayo veraton.

Zou je de clio denk je hoger waarderen als je hem blind zou hebben gedronken? Het valt me namelijk opdat je de pintia en de numathia wel hoog hebt gewaardeerd terwijl beide wijnen misschien veel minder controversieel maar nog steeds wel heel erg “big” zijn.

ChrisW

• Udo Göebel

Nog één dagje respijt? Was net druk bezig met een verslagje over mijn tripje naar Champagne.

• Udo Göebel

Mijn mening over de:

Artadi Viñas de Gain 2006 Rioja

Heel jong, zoet fruit, stevige smaak, flinke tannine

15,5/20

Alto Moncayo Veraton 2006 Campo de Borja

Open, zwoel, pruim, aangenaam, elegant, iets kruidig

16,5/20

Clos Mogador 2005 Priorat

Eertse indruk ‘moeilijk’, vuursteen, zwart fruit, later yoghurt, heftige smaak, sappig, nog lang niet op dronk

16,5 tot 17/20

Pesquera reserva 2004 Ribera del Duero

Heel donker, drop, kruidig, stevige smaak en tannine, wel van de goede soort

17/20

Gisteravond heb ik 24 rode Rioja's geproefd van sin crianza naar Gran Reserva en het viel me op dat de gemiddelde kwaliteit erg goed was. Niet meer dat cocos-achtige zoete hout maar goed fruit ondersteund door goed hout.

Conde de Valdemar viel speciaal op, alle kwaliteiten waren zeer goed en dat had ik niet verwacht. De Gran Reserva 2001 was een snoepje!

• ChrisW

Udo,

Dank voor de notities! Dit bevestigt misschien ook wat je zelf al hebt gezegd, namelijk dat je denk ik conservatief punten uitdeelt t.o.v. sommige andere prikkers (waar natuurlijk in beide gevallen helemaal niets mis mee is)

ChrisW