Lafite lunch

• Hendrik de vierde

Drs, nog een tipje van de sluier, bijna 16% alcohol!

Google nog ff door:D

• ron911

Dat had je er niet bij gezegd. Je gaat toch niet achteraf de spelregels veranderen?(tu)

Groet,

Ron

• vino

Circumstance Mourvedre rosé, Waterkloof

• ChrisW

Vergeet dat roze spul…

Hoe waren de Lafites? Waren er verrassingen bij?

ChrisW

• Robèrt Koopman

Hendrik de vierde Schreef:

——————————————————-

> Ron, zal best duur zijn die sjampoepel, maar ik

> heb het over een stille wijn.

Dan laat je de fles toch een nachtje openstaan…..:D

• romke van dijk

Sterke tekst Chris,

Dat geneuzel over dat rose spul boeit me echt niet.

Hoe deed Lafite het en wat hebben jullie daarbij gegeten?

Ben echt benieuwd!

groet,

romke1

• ron911

Dag Mijneer,

De vintage 1998 DP rose zit ongeveer op E 1920,00. Ben benieuwd of er nog eem duurdere rose wordt aangemeld.

Ron

• ChrisW

Beste Ron,

Ik hoop dat je het voor EUR 1920 over een 6 of 9 liter Dom Perignon Rose 1998 hebt (:P)

Volgens mij kost deze wijn in een fles van 0,75 liter rond de EUR 200 in de goedkopere adressen en tussen de 250-300 in wat duurdere adressen. Naar mijn bescheiden, maar wat champagne betreft, bevooroordeelde mening erg veel geld voor dit in ongelooflijke hoeveelheden gemaakte bulkspul.

Mvg,

ChrisW

• Hendrik de vierde

Om een lang verhaal dan maar kort te maken:

de rose was de Sine Qua Non Autrement Dit 2006. Een glas was echt wel boeiend, en uit een zwart Riedelglas betwijfel ik of men dit als een rose zou herkennen.

Wat betr de Lafite: helaas ben ik mijn aantekeningen vergeten mee te nemen >:D<

Plaats delict was restaurant Amarone, gevestigd in een zeer levendige drukke winkelstraat te Rotterdam, alwaar wij min of meer in de etalage zatenB) Harry Baas maakte zijn ster status meer dan waar.

Opvallend vond ik het constante hoge niveau van de wijnen. Zo blijkt maar weer dat een top domein ook presteert in de wat mindere jaren.

Ter tafel kwamen o.a. 1975-1976-1989-1994-1996-2001-2002 maar ook b.v. erkend slechte jaargangen als 1969-1972-73-74

Op een uitzondering na prima binnen te houden. Wijnen kwamen deels uit magnum, en allemaal uit kelders van liefhebbers die ze destijds en primeur hebben aangeschaft.

Prettige zondag allemaal

Hendrik

• Eelco van Wieringen

Nou IV, dat kan wat ruimer he…! Wat at je er bijvoorbeeld bij? Toch niet 10 keer lam neem ik aan.

Salut,

Eelco