Chateauneuf du Pape 2007 : een hype ?????

• ChrisW

Beste Tom,

Onze berichten kruisen elkaar volledig. Wat een drukte hier op het prikbord!

Er zijn dus in ieder geval 2 flessen leeg. Julien was bij ons in een heel goede bui want we hoefden niet alleen de fles niet te betalen, maar hij stond erop dat hij de gehele lunch in Verger des Papes zou betalen. Ook los hiervan is het een heel leuke gast en het is fantastisch om te zien dat het zo snel zo goed gaat met Barroche. Het is een enorm contrast met de situatie drie jaar geleden toen ik hem voor het eerst bezocht en hij nog heel onbekend was.

ChrisW

• tomm

(:D Julien heb ik niet gezien gezien hij op Vinexpo zat. 't was zijn ma die me ontving maar ze had duidelijk de instructies gekregen om een pure open te maken als ik daar op stond (:P)

hoe is jouw algemene visie op 2007 ?

• Dick Schinkel

Tom en Chis, wat kost de Pure 2007 op het domein??? Met smakelijke groet Dick

• tomm

eerlijk gezegd geen idee. gezien ik enkele grote reservaties had gemaakt bij Clos des Papes, Janasse en Usselgio had ik geen mm plaats meer in m'n koffer toen ik Barroche bezocht. je kan de pure niet apart kopen doch per kist van 3 signature, 2 financée en 1 pure. de prijs valt heel goed mee. ik denk dat de kist van zes zo'n 200 EUR kost.

• Peter Z.

Tom, Dick:

Een maandje terug een aanbieding gehad van een handelaar hier “om de hoek”:

Signature 2007: 25.45 Euro

Fiancee 2007: 31.95 Euro

Pure 2007: 39.90 Euro

Helaas wel met een 1:6 verhouding aan te schaffen.

Af domein zal dus nog iets voordeliger zijn, lijkt me.

Vooral de Fiancee en Pure zijn SUPER!!! En helemaal voor dergelijke prijzen!

• Willem G

Als Tom Parker zou heten, dan ben ik een stukje rijker geworden vandaag.

Diversen van het lijstje in voorraad dank zij een goede prikbordvriend. Super!!!

En eigenlijk; hoezo rijker? Ik ga ze lekker allemaal met (prikbord)vrienden zelf opdrinken.

Peter, die CdF, daar proeven/drinken we er samen minstens 2 van.

En Tom, please check your old mail. Ik wilde graag een paar wijnen van je overnemen, maar ik heb nooit een reactie van je gekregen.

Groeten,

Geee.

• Peter Z.

Wat een toeval…

Zojuist een berichtje in mijn mailbox. Morgen kan ik de bestelde flessen, magnums en dubbel magnum Grand Veneur Origines en VV afhalen…. X( Dus Willem, die heb je binnenkort ook in je kelder. Trouwens, die CdF toezegging hou ik je aan :)-D ;)

En als ik zo de verhalen van Tom en Chris, maar ook op Squires lees hebben we er niet verkeerd aan gedaan redelijk wat 2007 in te slaan.

• Mathieu Wechseler

Hoi Tom,

bedankt voor je update.

2 jaar geleden voor het eerst Olivier Hillaire ontdekt (stevig aan de prijs overigens). Wat vind jij ervan?

En van Paul Autard…heb je cuvée “Juline” 2007 ook geproefd en wat vond je ervan?

Amitiés,

Mathieu

• ChrisW

Tom,

2007 is ongetwijfeld een topjaar. Het algemene niveau van wijnmaken is ook zo enorm toegenomen dat er veel meer goede wijnen zijn dan in vorige goede jaren als 98/00/01.

Ik ben alleen nog benieuwd hoe de toppers zich gaan ontwikkelen. Het is een heel erg krachtig jaar, wat ook erg duidelijk is aan veel cotes du rhones, en ik hou persoonlijk meer van de stijl van de wat ingetogenere stijl van 2001 t.o.v. de wat rijpere 2000 en 1998 (voor de beste CdP's, niet voor de CdR's die de extra rijpheid en kracht goed kunnen gebruiken). Ik hoop dat de 2007's na een paar jaar de complexiteit en balans van de 2001's verkrijgen maar dan nog net een niveautje beter.

ChrisW

• Juan

Tom,

Ik hoor eigenlijk veel goede berichten over de CdP 2007 van de Ferrand. Wat vond jij van deze wijn?

Thanks.

Hasta Luego

John