Juan,
Zie een van de eerdere berichtjes hierboven voor de mening van Tom over de ferrand.
ChrisW
hi matthieu,
wegens weekendje zee een wat laat antwoord
Hillaire was ook voor mij nieuw. spijtig genoeg was 2007 niet te proeven (idem dito bij mordorée en sabon). De 2006 vond ik heel modern gemaakt : rijp, krachtig, kruidig, zoet, … mooi maar geen wow ervaring.
als ik van een ontgoocheling mag spreken dan was het autard (pas op : enkel omwille van de stijl die mij niet ligt, heel persoonlijk dus). wijnen zijn vegetaal en het houtgebruik is naar mijn oordeel te expressief. van de drie cuvées (tradition, côte ronde en justine) vond ik côte ronde de beste. heb wel van elk een fles gekocht om te proeven hoe dit houtgebruik evolueert (alles voor de wijn-wetenschap() )
tom
ik ben er haast van overtuigd dat ze beter worden dan 00 en 01. en ja, misschien niet enkele omwille van de klimatologische omstandigheden maar tevens van de kennis die er elk jaar op vooruitgaat.
btw, iets wat me opviel is dat het extreem hoog alcoholgehalte (off the record werd me verteld dat de werkelijke niveau's 16 C° to 17,5 °C bedragen) nergens te proeven is. fruit is zo expressief dat het alles overheerst.
Deze is geweldig, gebruik ik altijd als uitvalsbasis in de Cotes du Rhone: . Schoon, vriendelijk personeel, lekker onbijt, in het hartje van de stad en streek en met prijzen die voor een armoedzaaier nog te betalen zijn . Neem je daar de lift, dan moet je je tassen wel een voor een meenemen. En niet claustrofobisch zijn.
Salut,
Eelco
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?