Lang weekend Moezel

• Juan

Oeps….tikfoutje van mij Jeroen…heb het inmiddels aangepast….de 1e was dus een 2007 en de 2e in de proeverij een 2004. De 2007 is dus een stuk grootser dan de 2004….op zich ook logisch….

Hasta Luego

John

• Juan

nog te vroeg om er een serieus oordeel over te vellen Hendrik…….ennuh heb je ons bericht niet goed gelezen?????? we hebben een fantastisch weekend gehad!…..dus…..nee niet tegengekomen ghehehehe

Hasta Luego

John

• Hendrik de vierde

:D

Overigens is Albert hier te zien met een oranje broek.

http://www.christiancallec.com/

Af en toe is het tenenkrommend om aan te horen hoe hij Duitse wijnboeren de les leest…

Aan de andere kant heeft ie wel verstand van zaken.

voor wat het waard is

uw Hendrik

• Juan

verstand van zaken is voor mij niet van primair belang Hendrik…..volgens mij zijn er maar weinig voetbaltrainers in de wereld die meer verstand van zaken hebben dan Louis van Gaal en Co Adriaanse…..maar kan zo 1.273.895 trainers opnoemen waar ik liever een flesje mee deel…….:)-D

Hasta Luego

John

• Robèrt Koopman

Juan Schreef:

——————————————————-

> Zaterdagochtend proeverij gehad in de tuin van

> Andreas Adam (weingut AJ Adam). Uiteraard is

> Andreas heel erg blij met de recente Parkerscores

> (zijn wijnen zaten allemaal tussen de 93 en

> 95/100). Wel was hij enorm teleurgesteld dat deze

> scores de 2007 wijnen betreft, omdat hij van dat

> jaargang al een half jaar geen fles meer

> heeft……(Hij had de afgelopen 2 weken zonder

> problemen zijn hele productie 2007 kunnen verkopen

> naar aanleiding van de recente scores…..wie nog

> twijfelde aan de invloed van Parker….)

Heerlijk verslag John!

Waar zijn de foto's gebleven vraag ik mij af …. :D

Maar dat bovenstaande stukje intrigeerde mij toch wel.

Hij had alles kunnen verkopen in twee weken maar heeft nu toch ook al een half jaar niets meer over uit 2007.

Aan de huidige verkoop ligt het dus niet, wijnen verkopen ook zonder Parker.

OK, niet in twee weken maar in een langere periode.

Snel veel geld verdienen is natuurlijk leuker voor de wijnboer maar hij doet het nu ook goed.

• Albert

Hendrik,

Ik ben maandagavond laat teruggekomen uit de Pfalz, Nahe en Rhh.

Het is te vroeg voor een echte prognose maar er valt veel regen.

Als dat nu stopt is dat uitstekend,

zo niet dan bestaat het probleem van teveel grondwater in de bodem.

Het is nu de tijd om de jonge druiven te halveren.

Net afgevulde flessen zijn in de eerste 10 dagen goed te proeven.

Het probleem zit hem in de weken daaropvolgend (vooral de 4 &5 week is vaak een RAMP)

Tips voor John,

Als u de gepolijste “kraakheldere” fruitrijke 69 van Fritz Becker al 93 punten geef dan raad ik u aan om bijvoorbeeld eens de vlezige (Spätlese, Auslese, G.G.) Riesling wijnen te proeven van: Khoeler-Ruprecht, A. Christmann, Philip Kuhn, von Wining (voormalig wijngoed Dr. Deinhard), Müller-Catoir, Peter Siener, Grohl, Steitz om er maar enkele te noemen.

Die moeten dan, bij u, zondermeer 97 en hoger scoren.

Verder zouden Rieslings afkomstig van Bontzandsteen u absoluut moeten bekoren.

Veel proefplezier hiermee.

• Ronald Heijden

John ,

Mooi verslag met dito wijnen ! De door jou genoemde Bremmer Calmont is niet alleen de steilste wijngaard van de Moezel maar zelf van heel Europa. Hij ligt net buiten de dorpskern van Bremm. Ben er in het voorjaar voor gaan staan en heb met een scheve nek wat plaatjes geschoten. Onbegrijpelijk hoe je hier het land kunt bewerken als wijnboer. Als Robèrt zo vriendelijk wil zijn om ze er nog even bij te plakken heel graag.

Groeten,

Ronald

• Robèrt Koopman

Ronald stuurde mij nog wat foto's

Altijd leuk!