Chateau D'Esclans

• Ruud Göebel

Dank je Guill, het fantastische van het www. is dat we continue kunnen leren en zaken die eigenlijk vanzelfsprekend lijken, ineens terzijde kunnen schuiven. Ook ik ging er vanuit dat de roussanne een druif was voor uitsluitend witte wijnen. Maar door de opmerkingen van John en Eelco, ging ik zelf op onderzoek uit en heb derhalve weer wat geleerd. Leve dit prachtige wijnprikbord!:)-D

Ruud.

• Robèrt Koopman

• Olaf

Dank je Ronald voor je verhaal. Enkele weken geleden hadden we het hier nog over die dure rose van Chateau D'Esclans.

Ik zit nu in de tuin aan een iets goedkopere maar desalniettemin heerlijke rosé met karakter van Château Haut-Gléon uit de Corbiéres. Eerder deze maand bezocht en een gratis flesje rosé meegekregen.

Heb daar een uitgebreide rondleiding gekregen van de ‘caviste’ Jerôme Asco en alle gaten en hoeken van alle kelders gezien, had ik wel mijn fototoestel bij me maar de batterij thuis in de oplader laten zitten…… Ik heb mezelf even goed vervloekt.

Cheers,

Olaf.

• John Copier

Ronald,

In Frankrijk volgen ze je op de voet. Je maakt wat los.

http://francetoday.com/articles/2009/07/27/rose-de-provence-1.html

John

• André

http://francetoday.com/articles/2009/07/27/rose-de-provence-1.html

Wat een verhaal!

André

• Ruud Göebel

Ding-dong, en dan 2 keer (ja zo'n voordeurbel heb ik)8-) DHL met een professioneel ingepakte fles Château D'Esclans rosé, roussane (ja, zo staat het echt op het etiket!) De kleur is inderdaad zoals ik hierboven heb omschreven. Ronald, zeer bedankt voor dit sympathieke gebaar! Ik geef de fles 1 dag adempauze en dan gaat hij in het glas, we hebben er nu echt het weer voor.(:P)

Ruud.

• Ronald Heijden

Ruud ,

Geen dank , het is je gegund ! Morgen kan een overbekende rosé fan uit Almere zo'n zelfde pakje verwachten want die gun ik zeker een zonnestraaltje in zijn glas.

Groeten,

Ronald

• Robèrt Koopman

Ronald Heijden Schreef:

——————————————————-

> Ruud ,

>

> Geen dank , het is je gegund ! Morgen kan een

> overbekende rosé fan uit Almere zo'n zelfde pakje

> verwachten want die gun ik zeker een

> zonnestraaltje in zijn glas.

X(X(X(X(

Ben ik dat?

Ik hoop het wel! (:D

• Hendrik de vierde

Ronald, je bent mijn held!

:D

je Hendrik

• Robèrt Koopman

Tring tring….

Ik “rennen” naar de deur, moet onderweg al roepen dat ik eraan kom anders is de persoon alweer vertrokken….

Staat toch zomaar DHL voor de deur met een doosje (:D

Meteen openmaken natuurlijk, razend nieuwsgierig!

Een prachtige fles roussane rosé van Chateau d'Eclans en een fraaie Thanisch rosé!

Ronald bijzonder bedankt voor dit prachtige geschenk! (tu)

Flessen mogen even een dagje bijkomen maar dan gaan ze toch echt open!

Grappig, ik ging bij Le Muy altijd richting Saint-Tropez, dit chateau is daar net de andere kant op.

Had ik eerder moeten weten want ben er vaak genoeg dichtbij geweest blijkt nu.