Californië is een feestje

• Udo Göebel

Zonder enige kennis van zaken vraag ik me af of die Napa's zo'n 20 jaar geleden op dezelfde manier gemaakt werden? Misschien laten ze de druiven nu rijper worden en is er tegenwoordig minder zuur en tannine aanwezig?

Wijn is een wonderbaarlijke drank dus het zou zo maar kunnen dat die zachte sapjes van nu makkelijk 20 jaar kunnen rijpen.

• TGG

Wim,

Jammer dat je je zo negatief uitlaat over de restaurants in de USA. Kom er zeer regelmatig (ook volgende week weer), en kan me absoluut niet vinden in je beschrijving van de restaurants, dat is zo'n cliché (behalve dan elke 5 minuten een fastfood….). Overigens, wat is er mis met een mooie steak van de grill?

Je beschrijving van de wijn kan ik me wel in vinden, dat zijn inderdaad makkelijk drinkbare sapjes.

TG

• Robèrt Koopman

Juan Schreef:

——————————————————-

. Ze rijpen waanzinnig!

>

> Harlan 1994 megajong

> Ridge 1985 megajong

> Heitz 1989 megajong

Ze rijpen waanzinning en zijn toch “megajong”?

Dan rijpen ze toch eigenlijk helemaal niet of juist bijzonder langzaam?

Of begrijp ik het gewoon verkeerd, dat kan natuurlijk ook!

• iRalph

ik denk dat het wat kort door de bocht is de Napa wijnen in zijn algemeenheid een groot rijpingingspotentieel toe te dichten. ook de omgekeerde stelling is kort door de bocht, maar inmiddels zijn er wel bewijzen dat er Napa wijnen zijn die waanzinnig mooi kunnen ouderen en een een gigantisch rijpingspotentieel hebben. De wijnen waar John op wijst, zijn natuurlijk geen rommel en zijn derhalve m.i. niet representatief. Ik kan me trouwens ook nog de Dominus, uit '87 meen ik, herinneren van Savelberg. Morsdoos; volledig uitgedroogd skelet.

• Juan

Wim,

De laatste jaren heb ik redelijk veel Bordeaux naast NAPA wijnen gedronken in zowel blind als open degustaties. Keer op keer won de USA….

Eigenlijk kan ik mij niet herinneren dat ik de laatste 2 jaar een NAPA wijn gedronken heb vanaf ,laat ik zeggen, 30 euro die mij geen vreugde gaf…..(helaas gebeurt dat met Franse wijnen regelmatig …..bijvoorbeeld de hele reeks Sociando Mallet viel niet mee (op 2000 en 2001 na)

Wat ik mij afvraag…..heb jij daar ook teleurstellende wijnen gedronken uit de 30 euro + categorie? (rode cab savs bedoel ik dan) :S

Uiteraard zullen ze er zijn……misschien dat wij hier in NL de toppers kennen en ook die alleen maar kopen…..

Voor vanavond staat klaar een Foreman 1994….

Hasta Luego

John

• Juan

we zeggen hetzelfde Ralph…..uiteraard kan je het niet in zijn algemeenheid zeggen. Die Dominus 1987 viel niet mee haha…..Hij is ook 3 keer gedronken in de Hedonist's Gazette en kreeg nooit een goede score in vergelijking met zijn “vaste” parker score van 96/100

Hasta Luego

John

• Hendrik de vierde

Mooi verhaal weer Wim!

Krijg er trek an om e.e.a. daar zelf ook eens te gaan bekijken.

Dat van die bbq saus moet toch voor een man van jouw postuur eenvoudig zijn op te lossenX(

• Willem G

Da’s bizar Wim,

Ik was 5 augustus bij Shafer en……..als ik naar de tijd van je posting kijk, jij dus ook. De dame, waar je tegenaan loopt bij binnenkomst, Cheryl Beguelin, vertelde me dat er die ochtend een andere Nederlander was geweest, maar ik heb niet naar de naam gevraagd. Dat moet jij dus zijn geweest.

Omdat ik niet zeker was of ik aan Napa zou toekomen had ik geen afspraken gemaakt en helaas kwam ik bij Shafer daarom niet binnen. De proeverij van 14.00 uur was al begonnen en er was helaas geen stoel vrij.

Wel jammer dat de Hillside Select uitverkocht was.

Groeten,

Willem.

• MaartenZzzzz

Wim, je had ook de laatste trend moeten volgen!

Lees hier de oplossing voor “vleeschmetbbqsaus”/wijn combinatie

• Wim dL

Vreemd verhaal, Willem. Ik denk dat ze die wijnen alleen maar verkopen na een proeverij - op - afspraak….