Wie weet een goed wijn restaurant in Amsterdam?

• Mathieu Wechseler

Hier heeft John wel een punt. Ook ik vond de prijzen bij Wine&Bubbels absurd hoog.

En voor wat betreft wijnprijzen in restaurants het buitenland, ga ik helemaal mee met John. Weliswaar niet in Spanje, want daar kom ik niet zo vaak, maar 2 weken terug zat ik Genua op een terrasje bij één van de oudste Pasticceria's (patisserie, tea room en bar) waar ik een hele fles Roero Arneis van Prunotto betselde voor 18 euri. Er werd standaard bij een hele fles wijn gratis een keur aan heerlijke anti-pasti bij geserveerd (4 verschillende). Daarna besloten we maar om niet meer te gaan uit eten, want we waren tevreden en voldaan! Dat noem ik nog eens wijnvriendelijke prijzen…een genot om in Italië waar dan ook een fles wijn te bestellen!

• Hendrik de vierde

Helemaal mee eens.

En ook in Spanje zie je wijnen op de kaart voor een prijs waar je ze hier onmogelijk voor kunt aanschaffen.

Voor wat betr. Lemongras: bestaat dat nog wel?

Is die zaak niet verkocht (nadat ik er heb gegeten?)X(

• iRalph

ARGL…wat een prijzen!

1997 Querciabella Camartina IGT Tuscany 160,00

2003 Siro Pacenti Brunello di Montalcino Tuscany 189,00

1999 Ornellaia Bolgheri 290,00

2000 Cavalotto Barolo Riserva Bricco Boschis ‘Vigna San Giuseppe’ Piëmonte 165,00

2006 Querciabella Chianti Classico Tuscany 58,00

simply outrageous….

• Hans

Utrechtsedwarstafel, heeft de beste wijnen. En zeer lekker eten. Ze hebben alleen geen kaart. Je geeft aan wat je niet lust. Vervolgens wordt je verrast met wijn en spijs. www.utrechtsedwarstafel.com Top restaurant in amsterdam centrum

• Udo Göebel

@ Hans: je bent toch niet Hans Verbeek? Om jezelf nou zo op te hemelen…

Heb er in een ver verleden een paar keer gegeten maar de prijs houd me sindsdien tegen.

• Jan J.

Op www.parool.nl vindt je alle restaurantrecenties in Amsterdam van de afgelopen maanden door Johannes van Dam.

Daar kan je voor een goede keuze niet aan voorbij gaan.

Persoonlijk ga ik als ik nog in Amsterdam kom naar Tempo Doeloe in de Utrechtse straat en maak er dan een zuipfeest van door veel kroegdeuren te openen.

• Jan

Wat gaaf zeg, dat een oud berichtje van mij zomaar weer (bijna) bovenaan staat:)