40 tenen konflook kip en heerlijke wijn

• Olaf

Toen ik dit bericht had geprikt dacht al ik ‘hoe lang zou het duren voordat er op het “uitstijgen” gereageerd zou worden’. Een weekje dus met dank aan Eelco :-)

Een wijn en een gerecht moeten elkaar tuurlijk niet overheersen maar juist in zo balans brengen zodat 1+1=3 in plaats van 2. Wat ik met het uitstijgen wilde verwoorden is dat ondanks de 20 geplette tenen knoflook de wijn mooi tot zijn recht kwam wat niet altijd evident is met een grote hoeveelheid knoflook.

Aangezien na het inkoken van de saus deze wat te zout was naar mijn smaak heb ik dat verholpen door wat room toe te voegen waarna deze aanmerkelijk zachter smaakte.

Vanavond gaat er een minuutsteak van een Belgisch wit blauw rund de pan in.

Olaf.

• Ruud Göebel

Beste Olaf, een Belgisch wit blauw rund, verdient hier enige uitleg. Ik kan me vaag herinneren dat ik na veel Belgisch witbier weleens blauw ben geweest en dat ik toen door mijn wederhelft voor rund ben uitgemaakt.:D Maar jij zult wel iets anders bedoelen.;)

Ruud.

• Olaf

Ruud je hebt me eens goed doen laten lachen!

Kijk hier maar eens: Belgisch wit blauw

• Ruud Göebel

Aha Olaf, dank je wel helemaal duidelijk nu, prachtig die Belgische witte blauwen! Maar vergis je niet, ook in onze grazige weiden zijn ze te vinden! >:D<

Ruud.

• Olaf

Leuk X( Als dat in de wei loopt hoop ik wel dat er groot hek omheen staat.

• Ruud Göebel

Edoch, nu zou ik van pieter-jan willen vernemen hoe hij dat gaat klaarspelen met die 40 tenen in die kip, ik denk dat zal uitdraaien op een Retourtje i.p.v een Latourtje en wel richting thuisbasis, met staart tussen de benen! is de mening van:

:D Ruud.

• John Copier

Dat is geen rund meer maar een tank.

Wat een klok en hamerspel, daar mag je mee thuiskomen.

John

• Jeroen de Zeeuw

Even terug naar de kip. Kijk het is natuurlijk wel van essentieel belang dat er in de saus 40 tenen gaan. anders smaakt de saus natuurlijk veel milder en wordt hij nooit zo lekker smeuig. Dus de hoeveelheid kip is niet belangrijk, de hoeveelheid knoflook in de saus wel ;-)