zit hier wat bij: Foire aux Vins

• w3ssen

Da's een beste folder….

een van 27 MB en m'n computer crasht als ik ‘m probeer te openen, heb alleen de eerste 2 pagina’s gezien.

Kreeg foldertje van de GALL thuis met aankondiging hun “wereldaanbiedingen” :(

Wat een trieste bedoeling in vergelijking met onze zuiderburen. Vroegah hadden ze nog wel eens een leuke

deal zoals Montus of Bouscasse voor 40% eraf ofzo. Nu moeten ze snel van de slechtlopende Nieuwe Wereldwijnen af lijkt het wel. Zonde.

• John Copier

Mooie ronkende aanbiedingen.

Olaf bedankt. Ik stond net op het punt om je een mail te sturen of deze folder al door België aan het dwarrelen was. Komende woensdag naar Auchan. Ik ben benieuwd of er dan al lege schappen zijn. Bad Boy is helaas niet aanwezig. Nu al uitverkocht?

John

• Olaf

John ik heb vorige maand mijn eerste en laatste Bad Boy van 2005 opengetrokken en ik was wat teleurgesteld vanwege het overweldigende hout en commerciële karakter van de wijn. Had hem vorig jaar in Auchan gekocht voor 15 Euro en kost normaal een 18 Euro denk ik. Voor dat geld is het niet de moeite waard.

Onlangs nog een artikel gelezen van Luc Thunevin waarin hij zegt dat Bad Boy zijn eerste “marketing wijn” is.

Jij succes in Auchan want op de eerste dag zul je je ellebogen nodig hebben alhoewel dat dit jaar wel eens minder kan zijn want het aanbod is een stuk minder interessant dan vorig jaar.

Zie hier in een video van een collega wijnblogger hoe het er vorig jaar aan toeging bij het openen van de deuren op woensdagochtend:

“Auchan la folie”

Later ging het er wat rustiger aan toe maar nog altijd druk. Deze video geeft een idee voor iemand die er nog nooit geweest is van de hoeveelheid wijn die er in deze supermarkt tijdens het wijnfestival omgaat (met dagelijks nieuwe toevoer):

“Auchan The sequel”

Olaf.

• Eelco van Wieringen

Zeg Olaf, jij kent het postuur van John niet. Hij was rugbyer. Als hij wil loopt hij dwars door dat rolluikje heen.

Salut,

Eelco

• John Copier

Ik was er vorig jaar op de eerste dag echter niet tijdens de opening. Ik denk zo rond 12.00 uur. Ik vond het wel meevallen in vergelijking met voorgaande jaren. Ik was er een week later weer en kreeg toen pas goed door welke hoeveelheid wijn er door het publiek wordt aangekocht. Er was nauwelijks nog 1/3 over.

John

• Hendrik de vierde

Zal dit jaar wel meevallen.

Kijk eens op de prikbord markt.

Zelfs Clos Mogador is in de ramsch:(

Times are a changing (oder so etwas):D

uw Hendrik

• Willem(***)

toch leuk diefolder naast de DD op zondag.

Gaat er een prikker heen?

Ik wil wel een kist La Tour Haut Causssan, is altijd een uitstekende wijn.

• TGG

Zaterdag ff naar de carrefour geweest. Mooie selectie BDX, helaas waren alle Rhone al weg :-(

Wat Fiefs de la grange, Montrose and Sociando-Mallet (alsmede de dame en demoiselle van de laatste 2). Ook nog een paar dozen PicPoul-Pinet, voor de mossel party volgende week >:D<

http://static.carrefour.fr/static/cfr/catalogue/2009/0908_fav/Fav_est/index.html?estat_svc=s%3D200100000300%26svc_mode%3DI%26svc_campaign%3Dcatalogues%26svc_partner%3DCRF%26svc_position%FAV2009%26svc_misc%3DEST%26g%3D233033193305

Theo

• Robèrt Koopman

Oef…

Als ik toch zo door die folders blader dan mis ik die winkels toch wel hoor!

Ben al 2,5 jaar het huis haast niet meer uit geweest, ging voorheen toch regelmatig even boodschappen doen in Frankrijk…

Op een zaterdag even op en neer naar Roncq, 2,5 uur heen, 3 uur in de Auchan en weer 2,5 uur terug.

's avonds eten maken van de Franse boodschappen, heerlijk!

Kindertjes gingen met groot plezier mee, ik was een echte geluksvogel met zulke jongens.

Geen groter plezier voor de mannen dan een stokbroodje ham in de auto, niks geen McD of ander fastfood.