Ch9dP 2007 proeverij - een persoonlijk verslag

• Juan

Hey Mathieu,

Mooie proeverij! Grappig dat je in het begin al excuses maakt voor bepaalde hoge scores……lijkt mij normaal als je topflessen proeft uit 1 van de beste jaren ooit…….(en het ook nog een persoonlijk voorkeursgebied is)

Kan me in heel veel scores goed vinden. Alleen de Grand Veneur VV scoor ik hoger. Maar gezien ons afwijkend smaakpallet begrijp ik jouw score bij deze wijn goed :D

Ben ook happy met de Grenache de Pierre van Giraud. Heb hem nog niet gedronken, maar wel redelijk veel van gekocht……ben benieuwd.

Ferrand…..tja wat moeten we er nog over zeggen….wat een wijn voor dat geld!

Herken ik Joost op 1 van de foto's? Zo ja, dan ben ik benieuwd naar zijn bevindingen. Uiteraard ben ik ook benieuwd naar scores van anderen.

Jammer dat de 2 toppers van Clos St. Jean er niet bij stonden……Clos des Papes en Janasse VV zijn voor mij persoonlijk 2 absolute 100 punters!

Hasta Luego

John

ps Joost ik ben weer terug van Spanje dus de flessen Ferrand komen er aan……(:D

• Hendrik de vierde

He Juan,

krijgen we nog een wat uitgebreider verslag van jouw Spaanse avonturen?

Hendrik

p.s. Joost was idd aanwezig en heeft de aanwezigen behoorlijk verbaasd met zijn wijn kennis

• Mathieu Wechseler

Joost was er inderdaad ook en heeft zich die avond onsterfelijk gemaakt!

De Grenache de Pierre van Giraud vond ik hemels. Goed dat je daar het nodige van hebt ingekocht.

Nu is het wachten op jouw verhalen over Spanje en Spaanse ontdekkigen!8-)

Amitiés,

Mathieu

• JoostB

Sorry voor mijn late reactie!

Allereerst even de organisatoren bedanken voor deze geweldige proeverij… Bijzonder mooie line-up!

Met de proefnotities van Mathieu kan ik een heel end meegaan, wel waren mijn puntjes een tikje lager, maar ook ik ben ervan overtuigd dat 2007 een groot jaar is in CdP.

Voor mij was Clos des Papes de absolute winnaar, wat een diepgang! Groots… Janasse VV en Paul Autard Juline, waren de runner-ups op korte afstand gevolgd door Usseglio Mon Aieul, Giraud Grenache de Pierre en Ferrand. Alle wijnen waren een kwartier/half uur tevoren gedecanteerd en ik denk dat vooral de Mon Aieul en Ferrand (als wijnen zonder houtrijping) met een beetje meer tijd in de karaf nog wel wat puntjes kunnen bij verdienen.

Van de basiscuvée's sprong Janasse er in positieve zin uit. De overige basiscuvée's waren lang niet allemaal even groots in mijn ogen. Usseglio leek al een beetje een vermoeide indruk te maken en was dan ook een tegenvaller! Net als Vieux Donjon en Grand Veneur.

John: Goed nieuws, dat je weer veilig terug bent gekomen. Met smart wacht ik op de flessen Ferrand… Ik hoor het wanneer je tijd hebt…

Santé,

Joost

• Hendrik de vierde

Na een behoorlijk inspannende Spaanse wijnproeverij, zojuist in de afther party de Clos de Papes 2006 mogen degusteren'

Die was goed binnen te houden:D

En als allerlaatste surprise een Hobbs 2006 16.5% maar wel heel mooi (zijn maar plm 2000 flessen van gemaakt voor de hele wereld.)

Nou dan gaat het licht wel uitX(

uw Hendrik