Rome

• Jan J.

Dat hier velen prikkers zich hier gedragen als de roomse adel van het aloude Rome waar men de heerlijkse wijnen en schitterenste gerechten tot zich nam tot men niet meer kon om het daarna weer uit te kotsen met behulp van een veer diep in het keelgat gestopt, om weer plaats te maken voor de volgende lading heerlijkheden, vind ik niet erg zelfs wel amusant. Wat me hierbij opvalt is dat men geregeld de legioenen laat oprukken naar de minderbedeelde nietadelijke medeprikkers. Zoals bekend hadden die legioenen lange tijd veel succes. De plebeeërs werden met succes verslagen. Het prikbord was weer gezuiverd. Het is te hopen dat de cullinaire adel op dit prikbord zijn klassiekers kent en niet hoeft in te schikken voor de verdoemenissen van het vaticaan en ten onder gaat door woeste volken die ook wel eens op dit prikbord gehoord willen worden zonder verjaagd te worden door de dedain van de zittende elite.

• Robèrt Koopman

Wat bedoel je precies Jan?

• TGG

Nou Robert,

Ik begrijp JanJ en ben het wel met hem eens.

TG

• MaartenZzzzz

Woeste volkeren? gaat dit nu weer over GeenStijl reaguurders?

• Mathieu Wechseler

Ook ik heb me schuldig gemaakt aan een grap over conimexmarinade. Sorry, zal niet meer voorkomen!

Groet,

Mathieu

• Jan J.

Ik zal het wat eenvoudiger houden. Op veel prikborden vind je een mengeling van prikkers die van het betreffende onderwerp weinig afweten maar wel oprecht geintresseerd zijn en van prikkers die heel deskundig zijn. De deskundigen doen vaak erg veel moeite om de leken op het goede pad te brengen.

Dat mis ik hier. Er moeten enorm veel wijndrinkers zijn die best wel wat goede informatie kunnen gebruiken om het wijndrinken nog plezieriger te maken. Maar die vind je hier niet. Ook ik heb na mijn eerste schreden op wijngebied veel geleerd over welke wijnen ik moet kiezen om gelukkig te zijn. Maar er zijn grenzen, ik ben wel een wetenschapper maar geen wijnwetenschapper. Dat wil ik ook helemaal niet zijn. Dus waar mijn kennis ontbreekt wil ik dat gewoon kunnen vragen en dan wil ik net als op andere prikborden gewoon antwoord. Een beetje ironie en humor daarbij mag best. Soms wil ik mijn mening ook wel eens aan andere spiegelen. Dat kan soms tot een leuke discussie leiden. Hoewel off topic vond ik de drumdiscussie wel boeiend vooral omdat ik het alleen maar onderhandsdrummen met twee sticks een verarming vind in de jazz, ja daar ook, maar zeker ook in de echte rock muziek. Vroeger ging ik vaak naar het Bimhuis.

De conimexdiscussie gaf precies aan wat wat ik bedoelde. Het ging een aantal prikkers er vooral om om zich nog eens extra te profileren door nog eens uitvoerig te laten weten hoe afschuwelijk zij al die kunstmatige smaakjes wel vonden. Het is niet moelijk om ze daar gelijk in te geven. Ik denk dat er op dit prikbord maar weinig mensen zijn die zo hun best doen om kwalitatief goede en zuivere produkten

te kopen. Voor een biologische kalkoen gaan we naar Belgie, voor kwaliteitsvis gaan we naar Rotterdam. gelukkig is de winkel voor biologisch brood, groente en fruit op dezelfde kade waar wij wonen. We telen veel groente en kruiden zelf. We fokken en slachten op een heel verantwoorde wijze onze kippen en hebben dus ook heerlijke eieren. Maar ik heb er geen enkel probleem mee om ook mijn zonden op dit gebied te erkennen en niet te verdoezelen. Ik het bietenseizoen eet ik op maandag altijd rode bieten met karbonaden met conimexsaus. Voor de maandag na een week end hard werken vind ik dat makkelijk en lekker. Dat moet kunnen. Ik ben geen heilige. Dus als ik vraag of daar ook nog wijn bij past wil ik daar antwoord op hebben en niet pogingen van diverse prikkers om zichzelf een heiligheidsverkaring te geven. Nu lijkt het er op dat ik er vreselijk door geraakt ben maar dat is niet zo. Het laat me totaal siberisch maar ik kan me voorstellen door zo met vragen om te gaan je jezelf veel plezier ontzegt omdat veel gewone prikkers zich laten afbluffen.

Op diverse prikborden hier en op een enkel ander forum doe ik mijn best om vragen op de gebieden waar ik (ervarings)deskundige ben te beantwoorden. Soms reageren mensen leuk als ze wat aan de antwoorden hebben gehad en daar doe je het toch voor.

• Patrick

Wat doet me dat nou deugd Jan J.

Veelal kijk ik alleen maar mee op het prikbord om vooral veeeeeeeeeeeeel te leren van alle deskundigen

Regelmatig lees ik ook reacties waarbij leken/oprecht geinteresseerde prikkers met de grond gelijk gemaakt worden om een vraag

Dat weerhoudt ook mij om veelvuldiger een reactie te plaatsen

Patrick

• MaartenZzzzz

Goed verhaal Jan. En over die conimex maakt ik me toch al niet te druk. Ik geef zelfs toe dat ik ook wel eens van die Lonny maaltijden heb gehaald, je weet wel in die leuke rieten mandjes. Rieten mandjes waren in tijden van de bijbel nogal in zwang. Maar goed daar gaat het nu niet over. Romeinen dat waren toch wel rare jongens hé? Wij denken bij het woord Romeinen altijd aan zeer beschaafde mensen die debatteerden over van alles en nog wat maar als je goed kijkt zie je de Romeinen als rare bijgelovige primitievelingen die zalfjes maakten van ontbindende kadavers enzo. Enfin ik dwaal af. Drummers die onderhands drummen kunnen waarschijnlijk wel sneller roffelen dan drummers die langzamer slaan door hun techniek. Ligt ook aan de dikte van de stokken denk ik ook. En misschien ook wel aan de spanning van je vellen. Het lijkt wel wiskunde. Was ik nooit zo goed in trouwens, in wiskunde. Talen had ik nou eenmaal meer gevoel voor. Maar toch kijk ik wel eens op youtube filmpjes over kwantummechanica. Heel boeiend om atomen van het ene universum in een ander universum te zien verdwijnen. Nou Jan, ik hoop dat je er iets mee kan. Ik ga nu even de aardappels schillen, ik eet vanavond puree.

• Willem(***)

Nou Jan..

ik vind dit een behoorlijk zuur verhaal.

Ik moest wel lachen om jouw Conimex verhaal, en daarna was ik er ook klaar mee. Ik vind Conimex producten niet je van het, maar heb het wel eens gebruikt >:D< Jawel prikkerts :D

Maar ach laat gaan Jan die reacties.

En er valt hier veel te leren over wijn en relevante zaken (jawelTheo zelfs over Napa wijn :D ) is mijn mening, of het wijnwetenschap is? ach dat boeit mij niet zo, als ik er mijn hobby mee kan verrijken is het voor mij ok. Ooit schreef ik een stukje waarin ik het PB vergeleek met een dorpsplein van een klein dorpje in de provincie, geen ons hier nu niet meer status Jan. Dat is nergens voor nodig en onterecht.

Jij lijkt mij een liefhebber van eerlijke producten van Moeder natuur Jan, maar ook die kan je verkloten als je niet kan koken. En hier is een aantal mensen actief die best leuk kunnen koken, nou daar kan ons dan weer wat van leren.

en Jan,over die Romeinen wordt al wel Duizenden jaren gesproken, De sterken overleven altijd en de minder sterken moeten soms passen, dat gaan wij hier niet veranderen want wij zijn Wijnlijpen en niet altijd gaat dit gepaard met sensitiviteit en flexibiliteit.

Ik hoop nog veel over jouw passie voor de Natuurlijke Producten te lezen Jan, sterker nog: nodig ons (mij) eens uit, Ik ben met name geinterresseerd in de “vergeten groenten” je kent ze wel en 1 van de bekendere is de Pastinaak. Met die producten wil ik graag koken!

Beste groet,

Willem***

En Jan, niet iedereen kent zo goed koken, wijn kennis overdragen (vanuit wijnwetenschappelijk oogpunt) Sauzologie bedrijven en slap ouwehoeren als Koning Eel de Eerste!

• Eelco van Wieringen

Dank ***. Maarruh…, een bekende vergeten groente…? >:D< Koken voorts, John Copier en jij***, fabelhaft! Ik ga nog even nadenken over wat Jan schrijft, na een halve dag college vlot het vandaag even niet meer zo en daarnaast sta ik wat betreft Puur ook nog in het krijt. Zo, voldoende bla bla, het vlot niet meer zo, ik ga naar de herhaling van “De wereld draait door kijken”.

Salut,

Eelco