lang weekend Chateauneuf

• tomm

Juan

Iets verlaat arriveerde onze tafelgast Michel Blanc van het syndicaat. Het werd een geweldige relaxte lunch buiten in de zon waarbij we niet uitgesproken raakten over Chateauneuf, de wijnen uit de streek, Robert Parker, Harry Karis etc etc.

kleine wereld, op hetzelfde moment zat ik bij Harry Karis en daar raakten we niet uitgesproken over Châteauneuf, de wijnen uit de streek, Robert Parker en … Michel Blanc >:D<

• ChrisW

Mooi verslag! Zo mooi geschreven dat het vrijwel lijkt alsof ik erbij was X(

Een paar kleine aanvullingen:

Julien vertelde (nogmaals) het mooie verhaal dat hij buiten één groot vinificatievat heeft waar hij niet van boven met een stok in kan om de schillen/pitjes door het sap te roeren. Daarom gaat hij daar naakt in om er al spartellend de boel te te vermengen. Onze aanwezige dames hadden duidelijk geen problemen met deze artisane wijnbereiding :) Mocht je ooit vinden dat de wijnen van Barroche iets dierlijks in het aroma hebben, dan heb je nu de verklaring :)

Er werd eigenlijk overal positief over 2009 gespoken, maar men liet volgens mij niet helemaal het achterste van de tong zien. Dit waarschijnlijk uit de logische overweging dat de druiven nog maar net binnen zijn en het nog wat voorbarig is om over de kwaliteit al in te absolute termen iets te zeggen, maar ik vraag mij af of er ook niet achter zit dat het totaal niet uitkomt om te positief te zijn over 2009 als 2008 nog geheel verkocht moet worden. Uit eerdere bezoeken kreeg ik wel de indruk dat ze bezorgd en benieuwd zijn hoe het iets mindere 2008 gaat verkopen na het universeel geprezen jaar 2007. Bij clos st Jean werd deze aarzeling nog bevestigd. Ze hebben wat vervolginvesteringen uitgesteld totdat duidelijk is hoe de markt voor een iets minder cdp-jaar als 2008 gaat zijn.

ChrisW

• Freek

John,

HEERLIJK LEESVOER!!!

Freek

• Robèrt Koopman

Heerlijk verhaal John, ga zo door (tu)

Is helemaal niet erg om voor een paar dagen naar het zuiden af te zakken, gewoon doen.

Ben eens naar Saint-Tropez gereden, vrijdag heen en zondag terug.

Moest even een vrachtwagen vol spullen afleveren en een Porsche achter op de trailer wegbrengen.

Zelden zo'n leuk weekeinde meegemaakt (:D

• Hendrik de vierde

Enige 2008 wijnen aldaar in het glas gehad?

En waren zij echt heel veel minder??

uw nieuwschierige Hendrik

• WilD

Wish I had been there…:)o

• Willem G

Woooowww!

Mooie verhalen weer. Bedankt John en Chris. En prachtige aankopen! Ik had mee moeten gaan met mijn busje. Ik heb die steunveren niet voor niets aangeschaft.

Proost,

Geee.

• Mathieu Wechseler

Prachtig reisverslag John. Was er van de zomer en alle herinneringen komen weer boven. Heb spontaan een Chante Cigale opengetrokken, weliswaar een de witte Ch9dP, maar die had op mij diepe indruk gemaakt.

Bij Pierre Usseglio vond ik de générique Ch9dP ietsje tegenvallen, maar heb daarvoor wel wat gewone Cotes du Rhone 2008 meegenomen. Jouw 89 punten vind ik wat aan de hoge kant voor die CdR, maar voor 7,50 euri de fles is het wel waar voor z'n geld.

Ik verheug me nu al op de foto's!!!

Amitiés,

Mathieu

PS La Nerthe is idd schitterend om te bezoeken.

• VinnoTIM

Heerlijk verhaal….Lekker sappig, net als de wijnen die er vandaan komen

Tim

• Hendrik de vierde

Vandaag mijn laatste portie mogen ontvangen met o.a Deux Freres.

Wat een belachelijk formaat fles! 1800 gram maar liefst

Kheb er eentje naast de voordeur staan om ongewenst bezoek te tackelenX(