CH9DP La Crau Vieux Telegraph 2007

• VinnoTIM

Beste wijnleraren.

Is de Vieux telegraph 2007 de moeite waard om te kopen…..Ik ben natuurlijk weer veulsteeee laat met kopen van CH9DP dus probeer ik overal wat bij elkaar te sprokkelen en nu kwam ik deze wijn op het spoor! Is het de moeite waard om aan te schaffen…..of kan ik beter wat anders kopen…..heb al wat Janasse, Pierre Usseglio, Pegau (komt eraan) en een Magnum Clos des Papes!

Ik hoor het graag van de experts!!!

Timmus

• tomm

Velen vinden van niet maar ikzelf vind het de wijn van hoog niveau. vandaag vrijwel potdicht maar na menigmaal karaferen en/of nachtje aereren bloeit hij open tot een grote wijn. in tegenstelling tot de meeste 2007ers, een wijn om onderaan in de kelder weg te leggen.

ik heb er mij vorige week ook een deel aangeschaft.

fwiw,

Tom

• Peter Z.

Tot nog toe geen teleurstelling gehad in Ch9 uit 2007, dus ik zou zeggen, gewoon doen. Daarnaast, en veel belangrijker: via een gerespecteerd prikker - en niet te vergeten meervoudig GPSH winnaar - hoorde ik dat VT 2007 top is. Kopen dus!

Daarnaast is zeker Clos St Jean aan te bevelen als basis cuvée Ch9. Volgende week proef ik een vertikaal van dit huis met onder meer van hun basis Ch9 uit 2003-2004-2005-2006-2007. Als ik tijd heb laat ik iets weten van de uitkomst.

Cheers

Peter Z.

• gibson

Hey Peter,

Die uitslag van de Clos St Jean moet je me ook laten weten, ben zéér benieuwd !

• Hendrik de vierde

Bij de Ch9dP 2007 proeverij in Huis ter Heide viel de Oude Telegraaf bij alle deelnemers op in negatieve zin.

Do nt shoot the messanger :D

• Juan

kom op met die uitkomst……2005 en 2006 vind ik ook heel erg mooi van de basis cuvée….

Hasta Luego

John

• Juan

Hey Timmus,

Ik heb nu 2 tegenvallende wijnen gedronken uit het jaar 2007

R Usseglio Imperiale en La Crau Vieux Telegraph…..de meningen lopen dus duidelijk uiteen…..

Hasta Luego

John

• VinnoTIM

Heren,

Duidelijk en mijn dank is groot!

Ik laat deze ronde aan me voorbij gaan! Ga het risico niet nemen.

Vineuze groet Timmus

• Freek

Tim,

Ik dronk gisteren de basis Ch9 van Clos St Jean……..grootse wijn! Heb zeer goede ervaringen met de 1998 en 2005 VT, dus zou wellicht toch wat flesjes 2007 de kelder in laten glijden…:D

Freek

• tomm

oeps tim … ik was wat te snel … ik had het over Vieux Donjon 2007 … Neem mijn woorden terug aub