gibson Schreef:
——————————————————-
> Hey Peter,
>
> Die uitslag van de Clos St Jean moet je me ook
> laten weten, ben zéér benieuwd !
OK, hier komt die dan.
Allereerst: ga op zoek naar Les Calades 2007, dit is een VdP Vaucluse van Clos St. Jean ruim onder de 10 Euro die zijn geld dubbel en dwars waar is!
Maar dan over de Ch9's: We kregen alles blind, ontmaskering per flight.
#1a: Ondanks weinig expressieve geur, wel zeer verleidelijk, met toch enige ontwikkeling. Smaak is kruidig, vol en krachtig, met mooi aanwezige tannines. 90/100. Ik dacht 2004, bleek 2006.
#1b: Neus is gereserveerd, smaak is zeer tannineus. Enorme concentratie, en potentie zonder twijfel. Tonen van koffie en choco. Een prachtige wijn die zich nog moet geven. 93+/100. Ik dacht 2005, en dat was juist.
#2a: Klassieke en rustieke neus, met wat animale tonen. Mooi mondgevoel met aangename tannines. Gewoon een mooi glas, 91/100. Ik dacht 2004, het was 2004 (was gemakkelijk nu er nog maar drie jaren over waren)
#2b: Zwoele verleidelijke neus, confiture. Mond eveneens zwoel, rijk en zacht, met duidelijke ruggengraat. Beetje alcoholisch en wat storende tannines. 90/100. Dit kon niet anders dan 2003 zijn, en dat was correct.
#3a: Wat gesloten neus, komt maar langzaam los met walsen. Wat een mondgevoel….yipee! Heel verleidelijk, prachtige balans, enorme struktuur en ruggengraat, diep, geconcentreerd en complex, zijdezachte tannines. 95/100. Dit was niet moeilijk…2007!
PS: Zojuist de Parker punten eens opgezocht, en ik ben afwijkend bij 2005 (bij RP 93, bij mij een dikke + er achter voor de toekomst), en bij de 2007 (bij RP 91-93). Voor mij weer eens helder, 2007 is MIJN jaar voor deze streek.
Peter Z.