Dhr Gort sluit huwelijk met dhr Rolland

• van gruijthuijsen

Aardige omtwikkeling en zakelijk een zeer slimme zet naar mijn mening. Ik be benieuwd wat de échte kenner hiervan vinden…

http://www.missethoreca.nl/1077759/restaurant/restaurant-nieuws/IljaGortSluitDealMetTopwijnmaker.htm

• Eelco van Wieringen

Of dit een goede zet is, valt maar te bezien. Rolland moet betaald worden en als hij ingrepen en technieken als microbullage, omgekeerde osmose en oogstbeperkingen gaat toepassen, zal de consumentenprijs een stuk hoger komen te liggen. Voor La Garde (komt die ook met een schroefdop?) niet zo'n punt lijkt me, in dat segment zit nog wel wat rek. Maar La Tulipe…, ik weet het zo net niet.

Salut,

Eelco

• Mathieu Wechseler

Meesterlijke zet van Ilja Gort. Hij heeft zijn marketing meer dan op orde. Bewondering alom: dat zegt de marketeer in me.

Of zijn wijnen daardoor ook beter worden, betwijfel ik als wijnliefhebber. Maar goed, in het segment waarin La Tulipe zich beweegt is het kennelijk een geliefde wijn voor een breed publiek.

Gr.,

Mathieu

• TGG

Inderdaad meesterlijk. Ik blijf altijd bewondering houden voor die man. Zoals ik in een eerder bericht schreef gaat het erom om gekken te vinden die je product willen kopen. Nou, dat lukt Gort toch elke keer aardig. Heb echt respect. ALs ik die Tulip hier kon kopen, dan nam ik er vanavond een.

TG

• Robèrt Koopman

Denk niet dat je ooit in Frankrijk zijn wijnen kunt kopen Theo, alles gaat naar de Nederlandse markt dacht ik.

Hij is elk jaar door alles heen, verkoopt goed.

Nu kunnen de wijnen een tandje hoger in de prijs gaan zitten, verkoopt hij dan nog steeds alles dan kan er een nieuw dak op het Château B)

Kortom, slim bekeken.

Je kunt je afvragen of het van dhr. Rolland ook zo slim is.

Wie weet vinden de “echte” wijnbedrijven hem opeens niet interessant genoeg meer?

• Mathieu Wechseler

Voor Michel Rolland zal het ook goed uitpakken, want Ilja Gort is een waar marketingtalent en breed geörienteerd. Ik heb het genoegen gehad om met Ilja Gort zo'n 25 jaar geleden te hebben samengewerkt ( B to B ) en toen zat ie nog niet in de wijn. Een erg creatieve man. En voor wat Michel Rolland betreft, die handelt het liefst in merken en Ilja Gort is een merk!

• TGG

Robert,

Waarom zou het een slechte zet van Rolland zijn? Maakt Gort niet de beste wijn in de BDX (:D

TG

• ChrisW

Marketing-technisch vast een goede zet, maar…

…ik dacht dat Ilja Gort alles beter kan en weet dan welke andere kennert dan ook in de wijnwereld? B)

Of lezen we het artikel gewoon niet goed en betekent de tekst “over de man waarmee hij intensief gaat samenwerken” dat Rolland in de leer gaat bij Ilja Gort? :)

• ChrisW

je was me net voor Theo:)

• Mathieu Wechseler

@ChrisW

“…ik dacht dat Ilja Gort alles beter kan en weet dan welke andere kennert dan ook in de wijnwereld?”

Dat is allemaal “Rumor Around The Brand” en goed doordacht,…marketingtechnisch dan!