Nit de Nin 2005

  • Juan

    Beste Ruud,

    Dat mag jij vinden…daar heb ik uiteraard geen probleem mee. :D …..mijn ,zoals jij zegt “neersabelende”, uitspraak doe ik naar aanleiding van een respectloze reactie van PetervB….lijkt me logisch

    Overigens heb je niet helemaal goed gelezen…..zoals ik al aangaf gaat het niet alleen over de Nit de Nin (er is dus helemaal niets mis met deze wijn, alleen nog even te jong om nu te drinken en vandaar nog een (inmiddels) lichte “velpon” neus die met flink lucht verdwijnt) ook andere wijnen, zoals te jonge sauternes kunnen dit hebben…….en als ik dure azijn in huis zou hebben ben ik de 1e die dit zal toegeven. Dat interesseert me namelijk niet….kwestie van jammer maar helaas….:D

    Hasta Luego

    John

  • Juan

    Hey Chris,

    Maar daar gaat het hem nu net om……..je zal mij niet horen zeggen dat PetervB technisch geen gelijk heeft. Ongetwijfeld heeft ie gelijk, maar dat boeit me niet. Als diverse personen aangeven dat men “velpon” of hoe men dit ook noemt waarneemt in een wijn dan is dit zo. Niemand heeft gezegd dat het over EA gaat. Dat maakt ie er zelf van en vervolgens denkt ie het recht te hebben om deze “heikneutende amateuren” respectloos te diskwalificeren……DAAR gaat het mij om….

    ik dacht er nog aan om een halfje Doisy Daëne 07 te openen vanavond bij wat foie…..maar was bang voor de “velpon” neus….dus is het een Muscat Bernadins 08 geworden…..bij jou bekend :D

    Hasta Luego

    John

  • Robèrt Koopman

    Beste prikkers,

    Verschil van mening is natuurlijk geen probleem, graag zelfs want dan kan er een leuke inhoudelijke discussie ontstaan.

    Maar laten we aub niet op de man gaan spelen, respecteer elkaars mening.

  • Juan

    Robèrt,

    Dat zou mooi zijn als dat ooit bereikt gaat worden…..ik vrees dat het onmogelijk is……sowieso in NL en helaas dus ook op dit prikbord…..mensen met een duidelijke uitgesproken mening (en laat ik er nu net 1 heeeeel goed kennen ;) ) zullen door bepaalde personen altijd “op de man” be/veroordeeld worden……..of het nu over glazen, B Primeur, Velponneus of wat dan ook gaat…….het is niet anders….overigens ben ik dan niet te beroerd om vervolgens op mijn manier te wijzen op onterechte respectloze veroordelingen……daar hebben anderen dan weer problemen mee…het is niet anders. Mocht je dingen willen verwijderen dan moet je dat maar doen….ik zal het niet doen….sta er volledig achter.

    ik hoop trouwens echt dat zo'n blindproeverij er een keer komt. Lijkt me gezellig B)

    Hasta Luego

    John

  • ChrisW

    Domaines des Bernardins is bij ons natuurlijk bekend, zeker weer na de afgelopen dagen. In korte tijd een paar keer een verse foie gras (de Canard) gekocht waardoor er nogal wat keren van gegeten is de afgelopen dagen. Daar zijn veel flessen Bernardins en diverse flessen Sauternes bij doorheen gegaan. Het leven blijft zwaar :D

    Ik blijf me trouwens afvragen of ik nu een persoonlijk voordeel zie van het ouderen van Sauternes. Jong vind ik ze vaak ook al zo goed, velpon of niet :)

  • tomm

    10

  • tomm

    9

  • ChrisW

    Beste Tomm,

    Heb je een link naar de geheime tabel die het mogelijk maakt om jouw gecodeerde bericht te vertalen? :D

  • Juan

    Daar zeg je me wat Chris…..daar ben ik eigenlijk ook nog steeds niet uit….(momenteel ben ik een beetje “sauternes moe” en drink ik er niet veel….maar dat gaat vast wel weer over)……jong of oud drinken? ik denk dat mijn voorkeur toch uitgaat naar echt gerijpt drinken al heeft dit op dit moment maar een banddikte voorsprong op jong drinken….kan nog alle kanten op…..komende zomer moeten we in de nieuwe tuin maar weer eens een serie jonge sauternes proeven….ik ben zo weer om….:)o

    Hasta Luego

    John

  • tomm

    7