Artadi The proof of the pudding.....

• Willem G

Gisteravond weer een fantastische proeverij gehad!

Willem, Tim, Carlos en iedereen bedankt!

Groeten,

Geee.

• Juan

en de notities Willem? ben wel benieuwd……

Hasta luego

John

• Willem G

Die mag jij plaatsen John.

Heb vandaag en de komende dagen even een paar andere dingen te doen.

Wilde dit, plus de mails die je ontvangen hebt even snel in orde maken.

Groeten,

Willem.

• Juan

ik dacht:….ben altijd de 1e….nu een keer niet….:D

Wil best even snel mijn winnaar bekend maken: El Pison 2004 99+/100, gevolgd door El Pison 1995 97/100, Grandes Anadas 1998 96/100 en Grandes Anadas 1994 95+/100…….kan slechter….

druk bezig met de voorbereidingen van droomproeverij 3 en de Sine Qua Non tasting……(tu)

Tevens een datum aan het zoeken voor de TOP Pomerol proeverij waar alleen de huizen Le Pin, Petrus en Lafleur aan mogen deelnemen……..schijnen allen best lekker te zijn…..

Hasta Luego

John

• Robèrt Koopman

De foto's staan erop, kijk vooral in het openingsdraadje B)

• Hendrik de vierde

Mooie plaatjes Willem!

Prachtige proeverij, en de aanwezigheid van de troonopvolger voegt toch iets extra s toe!

Hendrik

• WilD

Mannen,

Net thuis uit Rotterdam……..

Ik heb genoten gisteravond!! Willem, respect voor de organisatie en de strakke planning. Eten was subliem. Tim, bedankt hiervoor. Juan Carlos bedankt voor de aanwezigheid en

professionele toelichting op de waanzinnig mooie wijnen. (tu)

Ik heb voor mezelf wat steekwoorden genoteerd bij deze prachtige line-up.

Vinas de Gain Blanco 2006 91 pt Stevige wijn. Geen allemansvriend.

Vinas de Gain 2004 90 pt Jong. Straffe tanninen. Mooie instapper, zonder denigrerend willen te zijn.

Santa Cruz de Artazu 2004 92 pt Navarra, prachtige mooie neus

El Seque 2005 92 pt

El Seque 2004 94 pt Prachtige wijn. Monastrel en Cabernet Sauvignon. Top voor mij. Ontdekking!

Pagos Viejos 2007 93+ pt Nu al zo lekker!!

Pagos Viejos 2005 92 pt

Pagos Viejos 1996 92 pt Mooi gerijpt

Pagos Viejos 2006 93+ pt Schitterende neus. Eveneens nu al prachtig te genieten.

Pagos Viejos 2004 95 pt Voor mij de mooiste Pagos Viejos. Top!

Pagos Viejos 2001 90 pt Had meer van dit mooie jaar verwacht. Te hoog in het zuur. Valt iets tegen.

El Pison 2008 94+ pt Prachtig! Wat een neus en power. Net in de fles doch nu reeds heerlijk.

El Pison 1996 93 pt Mooi gerijpt. Koeistal.

El Pison 2006 94 pt Prachtige neus.

El Pison 2005 94++ pt Gesloten. Echter enorme potentie voorradig. Drinken vanaf 2020?

El Pison 1994 93 pt Prachtig mooi gerijpt wijn. Bordeaux neus

El Pison 1991 92 pt 1e Pison. Belegen wijn. Brett, stallucht. Prachtig om in het glas te hebben.

El Pison 1995 96 pt Prachtige neus. Op en top elegant. Mooi zuur.

Grandes Anadas 1994 95 pt Eleganter dan de Pison’s. Heerlijke delecate wijn.

Grandes Anadas 1999 KURK, arghhhh

Grandes Anadas 1998 94 pt

El Pison 2000 95 pt Mooie neus. Tabak, maggie. Nu mooier te drinken dan de 2001

El Pison 2001 96+ pt Prachtige neus. Power in het glas. Heeft nog jaren nodig om op zijn top te komen.

El Pison 1998 92 pt

El Pison 2004 98+ pt Whammm. WOTN. Geen woorden verder.

Van de afterparty wijnen heb ik geen notities meer gemaakt. Bijgebleven is natuurlijk wel de Crystal 97 en 04. Grote klasse dat we hiervan hebben kunnen genieten.X(

Allen bedankt voor deze prachtige belevenis.

Gr, Wil

• Peter Z.

Wat een prachtige proeverij! Complimenten aan *** voor de organisatie en gastvrijheid…

Ik had het geluk tegenover Carlos te mogen zitten tijdens de degustatie, sympathieke kerel btw. En gelukkig spreekt hij een woordje Engels. Daarmee natuurlijk veel kunnen leren over de verschillende wijnen en jaargangen.

De wijnen presenteerden zich naar behoren, aldus Carlos, met natuurlijk 1999 GA uitgezonderd (kurk), en helaas de 1998 Pison die iets te drogend was tov zijn referentie. Leuk was ook dat Carlos de 1991 Pison, de eerste jaargang, zelf nog nooit gedronken had en er nog maar 6 flessen op domein liggen. Ook Carlos genoot duidelijk van deze avond en ik kreeg zeker niet de indruk dat hij dit als ‘werk’ beschouwde.

De wijnen zelf…prachtig om de stijlverschillen zo naast elkaar te kunnen proeven. Als het om prijs/kwaliteit gaat moet je niet verder kijken dan Vinas de Gain en de El Seque. In tegenstelling tot WilD vond ik juist de Grandes Anades het voorbeeld van dikke wijnen, wel heel mooi verpakt overigens. Bij de El Pison is het de absolute klasse die uitstraalt in het glas. Vooraf kregen we al te horen dat 1995 (in tegenstelling tot 1994) zou uitblinken in grootsheid, en dat was ook het geval. De 2004 vond ik wederom waanzinnig mooi, ook nu al, en dit belooft eveneens een milestone te worden in de Artadi geschiedenis.

Aks laatste iedereen nog eens bedankt voor de fantastische inbreng en de gezellige avond. En Timmus, je kan lekker koken!

• Juan

met je eens Peter vwb de Grandes Anadas. (en dus niet met Wil). De Grandes Anadas is veel dikker dan de El Pison. De El Pison is de elegante wijn van Artadi. Carlos gaf aan dat ie om die reden niet kapot is van de Grandes Anades….zijn voorkeur gaat naar de elegantie……ik heb het idee dat de Grandes Anadas wijnen langer leven dan de El Pisons….zeker de 94…..die was nog zo enorm jong….zelfs nog “jeugdige” lactische tonen…maar echt heerlijk!

Hasta Luego

John

• Dick Schinkel

Hey John,

Ben erg benieuwd naar je indruk/Pn van de Vinas de Gain “Blanco” 2006,

en komen de hiervoor gebruikte druifjes inderdaad uit de El Pison wijngaard?

Met smakelijke groet Dick