Artadi The proof of the pudding.....

• Jan

Was een onvergetelijke ervaring.

Wat een schitterend gamma wijnen maakt Artadi.

Alles klopte afgelopen vrijdagavond: top gezelschap, top-eten en topwijnen.

Willem, enorm bedankt dat je dit hebt mogelijk gemaakt.

Veel dank ook aan Tim. Eten was top!

Geen van de wijnen stelde mij teleur. Mijn toppers vond ik de PV 2007, de Pison 1995, 2001 en 2004.

Maar de Pisons hebben echt heel wat jaartjes nodig om zich volledig te geven. Ook de 95 had nog veel reserve.

Tijdens de afterparty, werd ik erg gelukkig van de 2 Cristals. Mijn eerste kennismaking met deze wijn en dat smaakte naar meer!

Hartelijke groet,

Jan

• VinnoTIM

Willem,

Het was een mooie avond!

Heb de meeste wijnen kunnen proeven maar niet echt kunnen beoordelen maar wat me opviel is dat ik de oudere jaargangen erg mooi vond en de Cristals, de 1997 was groots maar in mijn ogen nog wel jong! De 2004 was op dit moment een ‘gewone’ champagne in mijn ogen en gaf zijn grootheid bij lange na nog niet. Ik denk dat we die over een jaar of 10 nog is moeten naproeven en dan zal dat ‘gewone’ weg vallen en ‘groots’ voor in de plaats komen. Jammer dat de Solaia niet goed was….

In je keuken kan ik goed uit de voeten! Top oven en fantastische stoomoven. Volgende proeverij wil ik er graag weer koken.

Iedereen dank voor de positieve reactie's over het eten.

Groet Timmus

Die aan een aardig geen top glaasje port zit: Warre's Quinta da Cavadhina Vintage 1996

• romke van dijk

Beste mensen heb een grandioze vrijdag gehad.

Genoten van Carlos, die een echte liefhebber is en geen verstoppertje speelde.

Willem die op heel prettige wijze de boel strak in handen had. Indrukwekkend natuurlijk gastheerschap.

En Tim kookte heerlijk en op een manier die ik fantastisch vind, geen show off bordjes. Wel heel veel mooie eerlijke smaak op het bord.

Artadi, wat een prachtige wijnen!

El Pison 2004 wint,

El Pison 2005 wat gesloten maar enorme potentie.

Grandes Anadas vind ik echt geniet wijnen misschien niet een enorme subtiliteit wel heel lekker.

Te veel om op te noemen.

Cristal waren prachtige wijnen! Een genot om te proeven. Mijn inbreng Barnaut zero dosage viel volledig door het ijs… terwijl het echt wel heel mooi is,

Een moment waar ik een beetje stil van werd (en dat gebeurt niet zo snel :)) was het blind benoemen door Thijs van Gazin 1994. Opmerking van hem, tja die proefde ik al eens eerder. Fotografisch geheugen ken ik maar hoe noem je dit?

Het was fantastisch hier bij te zijn!

Groet,

romke

• Patrik

Het was weer een leuk weekend,

Pagos Viejos is een blend van verschillende ‘velden’ - ik heb het geluk gehad de 3 wijnen die erin zitten apart te drinken.

Parcellario Valdeperaiso is de minste van de 3.

Parcellario La Poza is rond,heeft meer taste en geniet mijn voorkeur, de wijn komt van 2 velden.

Parcellario El Carretil heeft meer power dan zijn voorgangers.

El Pison is gewoonweg WOW

Ik hou steeds meer van Spanje, het is goedkoper dan Bordeaux en sneller drinkbaar. :)

Groetjes

• patrik

Hieronder een link met wat meer info,

www.thespanishacquisition.com/…/Artadi_Oct11…

Groetjes

• WilD

Riekt naar reclame….(td)

• P. Eelco van Wieringen

Als je voornemens bent je Spaanse wijn via Australie te laten komen wel.

• Patrik

WilD, op een ander forum krijg ik privé mail met de boodschap om zo'n info te blijven posten, dat wordt daar als waardevol beschouwd.

Hier krijg ik één reactie, die van jou, waarom denk je dat trouwens ?

Zoals Frank van der Auwera een boek uitgeeft over de beste 300 wijnen onder de 10€ zo maak ik voor mezelf een beeld van de beste wijnen tussen de 10 en de 25€ zo onafhankelijk ben ik.

• WilD

Patrik,

Ik heb persoonlijk helemaal niets tegen goede reclame. Graag zelfs als er goede aanbiedingen bij zitten.

Ik werd alleen getriggerd door de link die je aangeeft: www.thespanishacquisition.com/…/Artadi_Oct11… :S

Als deelnemer van deze fantastische proeverij (thanks Willem) ben ik waarschijnlijk op het verkeerde been gezet door de inhoud van je posting cq. link. Ik ging er vanuit dat op de site iets terug te vinden was over deze proeverij. Had eigenlijk beter moeten weten aangezien de proeverij op 14 oktober plaatsvond en niet zoals de link aangeeft 11 oktober.

Beschouw mijn bijdrage als niet gebeurd…….. Ga vooral door met je postings.B)

Gr, Wil

• Hendrik de vierde

Tsja, nu in het glas de Artadi El Pison 2004, sodeknetters dit is nog steeds een wijn van rond de 100 punten!

Wat een geluk dat ik daar destijds wat kistjes van heb gekocht:D