Vrijdagavond wijn.............

• Willem(***)

vanavond 2 glazen Benriach Malt 1990, pfffffft

morgenavond, tja lekker veel verfijning is waar ik naar uitkijk.

En de reserve fles van Egon graag in een longdrink glas John :D

gr

W

• Juan

Lekker veel verfijning Willem…….?

Clio, Da Capo 2010, Pure 2007…..:D

Hasta luego

John

• Sander

De avond begonnen met een 2005 Le Cloître du Chateau Prieuré Lichine. In het begin vrij stroef en bitter, maar met wat lucht komt een wat eleganter Margaux-karakter tevoorschijn. Een middelmatige 2e wijn.

Nu in het glas een 2006 Mount Langi Ghiran Shiraz Cliff Edge. Dikke Australische shiraz. Voor net een tientje een hele goede prijs-kwaliteitsverhouding, hier ga ik snel nog wat van inslaan!

• Willem(***)

We gaan toch ook eten Jhonny :D

• Sander

Oh, ik dacht even dat je het over de deelnemers had :D.

• MartinL

Wel niet zo zeer op de vrijdagavond maar wel van de week.

Bestelling van Adje B was binnen dus proberen die handel.

Wild duck Creek springflat shiraz 1999

na openen een muffe geur die het midden hield tussen nat karton en kruidnagel, ook in de smaak kwam dit naar voren uit balans, alcoholisch en vreemd.

De wijn heeft veel hout geloof 18 maanden, behoorlijk wat extractie en 15 % alcohol.

Maar een dagje laten staan en helemaal goed, ik had een kracht patser verwacht maar kwam eerder elegant over alles terug in balans niet alcoholisch maar evenwichtig ja erg fijn ook die nare geur was verdwenen mooie lange afdronk. Erg lekker.

Spring Mountain cab/sav Miravelle/chevalier 1996 hadden ze per vergissing gebracht en is reeds omgeruild voor de '97 er top service.

Maar had hem in huis en heb toch een fles open gemaakt.

Redelijke verkleuring rood/bruin aan de rand, in de geur gestoofd zacht rood fruit prettige neus.

Dit kwam ook in de smaak terug, met zachte tannines weinig frisheid en zuren waardoor het geheel erg belegen overkomt krijg sterk de indruk dat deze wijn wel over zijn top is en ben benieuwd naar de '97 er.

Vriendelijk groet,

MartinL

• Juan

de 97 vind ik prachtig, al moet deze ook gewoon gedronken worden.

hasta luego

John

• Dick Schinkel

En en en?

Keller en Da Capo de winnaars?

Met Smakelijke Groet Dick

• Juan

Zit nog na te genieten Dick……..in wit waren voor mij de winnaars Keller 96/100 en Egon Müller 97/100

In rood waren de winnaars Grange 97/100 (zo ongelofelijk jong nog) en DaCapo 97/100…..

Ook Leoville Barton 2004 was geweldig (94/100) en gelukkig was Pure 2007 een goede fles (95/100)

Op de Gosset na (88/100) presteerden alle wijnen op hoog niveau en ook het eten was van zeer hoog niveau. De Maître en sommelier genoten zichtbaar van onze meegenomen wijnen en van de avond. Uiteindelijk is er ook geen kurkgeld in rekening gebracht ondanks 17 flessen……Toptent!! Gelukkig denken de restaurants waar ik kom niet als Godfried…..:D

Fantastische avond!

Hasta luego

John

• John Copier

Proeven en dan tot de ontdekking te komen dat Keller de beste is, is natuurlijk geen kunst. Dan Dick en ik. Wij proeven niet en toch…….(:P)

John