Vrijdagavond wijn.............

• WilD

John,

Hoe beviel de Clio 2008?? Binnenkort drinken of heeft hij nog ff……..

Gr, Wil

• Juan

Het was de 2007 Wil…..en Clio is Clio…..weinig verschil in jaargang…..dikke zwoele Pamela A wijn…..nu heerlijk om te drinken en dat gaat ie de komende jaren makkelijk volhouden…..

Hasta luego

John

• Willem(***)

Los van de wijnen, mijn zoveelste bezoek aan restaurant Wereldmuseum en wederom overtrof Wim zichzelf in de keuken. Geniaal gegeten gisteren met als hoogtepunt een saus van ganzenlevert met daarin fragmenten van oesters.

De Gosset cuvee Celebris Blanc de blancs 1998 vond ik enorm tegenvallen, alleen maar een vrij droge impressie

Wit:

De Keller Riesling Kirchspiel 2005 GG was er mooi, toch wel 95 punten voor mij, vervolgens een mooie wijn van Von Winningen: de SB 500, een lekker glas wijn met een met name heerlijke neus, 92 punten.

Toen de Rebholz PieNO 2005, ook een erg lekker glas 92 punten. Vervolgens de Chardonnay R Rebholz 2005, topglas 94 punten.

En ik begon aan het volgende glas, de Egon Scharzhofberger Spatlese 2005, topglas 95 punten.

Rood:

De Beaucastel 1989 was top een nog in vorm, lekker hoor 93 punten

Leoville Barton 2004 was rete klassiek en prima om nu te drinken, 94 punten

De Grange WOTN 98 punten, onwijs lekker

Barroche Pure 2007 Chateauneuf du Pape, geen wijn voor mij, teveel zoet sap en ik herken hierin geen top. 90 punten

Clio 2008 El Nido voor mij echt teveel van het goede en ik vind het niet iets voor mijn kelder. 91 punten

Pegau Da Capo 2010 hier herken ik een geweldige neus en een wijn met enorme potentie, 97 punten nu

Ik was een beetje gaar van de laatste drie rode wijnen, dus dronk ik eerst nog wat van die geweldige Grange, dat maakte me weer wat frisser.

Nog wat Duitsers:

J.J. Prüm Auslese goldkapsel Wehlener Sonnenuhr 1999 93 punten

Toni Jost Auslese Goldkapsel Bacheracher Hahn 1993 heerlijk glas 94 punten

Hochheimer Domdechaney 1976 Beerenauslese beetje te oud en op NS

Mijn aanbeveling n.a.v. deze avond? Ga in dit restaurant eten en vraag om sommelier Robbert :D

gr

Willem

• Dick Schinkel

Bedankt John !!

Moet binnenkort toch maar eens een LB 2004 slachten……….

Met Smakelijke groet Dick

• Hendrik de vierde

Schiet al lekker op hoor met de Solertia 2008, nu al 18+ H.P.:D

Nooit begrepen waarom die wijn in de ramsh is gegooid voor nog geen 15 euro

had ik een pallet vol van moeten kopen>:D<

• WilD

18+ HP. Nieuwe maatstaf gedefinieerd(:P)

Overigens, 13,80 incl. Transport. Topprijs inderdaad>:D<

• Patrik

Inderdaad een koopje ;)

• Hendrik de vierde

Het is nog geen Vrijdag, maar ik mocht weer een aanbieding voor Solertia ontvangen.

Dit maal de 2010 voor een kleine 18 euri.

Das toch wat duurder, maar de vorige edities hebben wij met veel plezier weggedronken.

Iemand al mee bekend?

Hendrik

• Dick Schinkel

Hendrik,

De 2010 ook voor dezelfde 13,80 incl. Transport aangeschaft :D

Dit is nog een tikkie mooier dan de 2008!

Met Smakelijke Groet Dick

• Dick Schinkel

Vanavond deze wijn als voorbereiding voor morgen……………..

Met Smakelijke Groet Dick