John,
Hoe beviel de Clio 2008?? Binnenkort drinken of heeft hij nog ff……..
Gr, Wil
Los van de wijnen, mijn zoveelste bezoek aan restaurant Wereldmuseum en wederom overtrof Wim zichzelf in de keuken. Geniaal gegeten gisteren met als hoogtepunt een saus van ganzenlevert met daarin fragmenten van oesters.
De Gosset cuvee Celebris Blanc de blancs 1998 vond ik enorm tegenvallen, alleen maar een vrij droge impressie
Wit:
De Keller Riesling Kirchspiel 2005 GG was er mooi, toch wel 95 punten voor mij, vervolgens een mooie wijn van Von Winningen: de SB 500, een lekker glas wijn met een met name heerlijke neus, 92 punten.
Toen de Rebholz PieNO 2005, ook een erg lekker glas 92 punten. Vervolgens de Chardonnay R Rebholz 2005, topglas 94 punten.
En ik begon aan het volgende glas, de Egon Scharzhofberger Spatlese 2005, topglas 95 punten.
Rood:
De Beaucastel 1989 was top een nog in vorm, lekker hoor 93 punten
Leoville Barton 2004 was rete klassiek en prima om nu te drinken, 94 punten
De Grange WOTN 98 punten, onwijs lekker
Barroche Pure 2007 Chateauneuf du Pape, geen wijn voor mij, teveel zoet sap en ik herken hierin geen top. 90 punten
Clio 2008 El Nido voor mij echt teveel van het goede en ik vind het niet iets voor mijn kelder. 91 punten
Pegau Da Capo 2010 hier herken ik een geweldige neus en een wijn met enorme potentie, 97 punten nu
Ik was een beetje gaar van de laatste drie rode wijnen, dus dronk ik eerst nog wat van die geweldige Grange, dat maakte me weer wat frisser.
Nog wat Duitsers:
J.J. Prüm Auslese goldkapsel Wehlener Sonnenuhr 1999 93 punten
Toni Jost Auslese Goldkapsel Bacheracher Hahn 1993 heerlijk glas 94 punten
Hochheimer Domdechaney 1976 Beerenauslese beetje te oud en op NS
Mijn aanbeveling n.a.v. deze avond? Ga in dit restaurant eten en vraag om sommelier Robbert
gr
Willem
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?