Gouden tip Ahr gezocht

• Marco***

Ik ken de Ahr vrij goed, maar desondanks sta ik gaarne open voor een gouden tip.

Mag een restaurant zijn, een lunchadres, een weinstube, een wijnproducent, een wijnwinkel, een terras, museum, enz.

Een leuke gouden/geheime tip is welkom.

Ik vertrek volgende week zaterdag.

ps; ik ben al geweest bij Jean Stodden, WG Mayschoss, Paul Schumacher, Sermann-Kreuzberg, Kloster Marienthal, Brogsitter.

Heb voor nu alleen Adenauer op de lijst staan om langs te gaan.

Gr,Marco

• BerryM

Hoi Marco,

In 2010 hebben wij met ons wijnclubje een studiereis gemaakt naar de Ahr. Misschien leuk om te lezen:

http://brabantsewijnsocieteit.blogspot.nl/search?q=studiereis+Ahr

Deutzerhof vind ik samen met Adeneuer en Meyer Nakel de mooiste wijnhuizen van de Ahr. Helaas is pas Dhr. Hehle van Deutzerhof overleden. Weingut Deutzerhof ligt prachtig tussen de wijngaarden!!

Meyer Nakel heeft ook een restaurant waar je goed kunt lunchen (om de hoek bij de weingut): http://www.hofgarten-dernau.de

Veel plezier in de Ahr.

Gr, Berry

• Marco***

Bedankt Berry voor de tips. Op de foto op internet is inderdaad goed te zien dat Deutzerhof erg mooi ligt tussen de wijngaarden.

Leuk verslag ook! Heb je nog specifieke wijnen van Deuzerhof die ik niet mag missen?

Gr,Marco

• Olaf

Zeker naar Adenauer gaan. Ben er een jaar of drie geleden geweest en ben zeer goed ontvangen (net na de oogst) door één van de twee broers.

Olaf

• Marco***

Adeneuer staat op mijn lijst, daar ga ik beslist naar toe.

Als 8 jarig jochie op vakantie met mijn ouders in 1972, bezocht ik ook Sermann-Kreuzberg in Altenahr. Ook daar maar even langs gaan.

Toen geen benul van wijn en vooral geen idee dat ik nu naar de Ahr zou gaan als groot wijn liefhebber.

Met een passie voor Duitse wijnen, maar daarvoor is wellicht toen de fundering gelegd.

Ook sta ik nog op de foto in WG Mayschoss. En in een schuilhutje in de wijngaarden tijdens een onweersbui.

Afijn, ik ga weer genieten in de Ahr! :)

Gr,Marco

• BerryM

Hoi Marco,

Natuurlijk moet je alles proeven bij Deutzerhof :)

De mooiste wijnen vind ik Alfa en Omega (Frühburgunder), Grand Duc en de GG.

Van Kreuzberg heb ik de Schieferlay liggen….mooi glas!

Bij Adeneuer zijn de GG prachtig maar wel aan de hoge kant qa prijs. Prijskwaliteit is de No.2 en No.1. mooi.

Heel veel plezier en uiteraard zien we graag een verslag tegemoet!

Gr, Berry

• Marco***

Bij Deutzerhof geweest, wat een feest. Mooie proeverij gehad, niks te gek. Nog gevraagd naar oude Rieslings en zowaar hadden ze nog 2000.

Details volgen nog, die schrijf ik in het weekend wel hier. Heb zoveel gekocht, eerst even de lijst maar maken.

Ook bij Sermann geweest in Altenahr en bij Adeneuer in Ahrweiler. Naast wijn ook een stuk Rotweinwanderweg gelopen en een eind van de Ahrtalweg.

Wat is het toch een prachtig gebied! Voor iedereen wat wils, wijn, wandelen, fietsen, musea, en ….zeer betaalbaar.

Wijnen zijn wel aan de hoge kant betreft prijs, maar het is daar allemaal handwerk in de steile wijngaarden.

Toch het geld meer dan waard. Adeneuer viel mij op dat de P/K verhouding erg goed is.

Ook Sermann heeft prachtige wijnen. Zowel Fruh-als Spatburgunder met houtlagering, voor rond de 12-13 euro.

Ik was ervan onder de indruk, dus daar het meeste gekocht.

Dit weekend zal ik nog wat meer in detail schrijven.

Gr,Marco

• Peter vdB

Mooi Marco! Heb veel zin om het te gaan lezen.

• Chris

Anders ik wel, ben een fan van de wijnen uit Ahr .

Gr.Chris,

• Marco***

Ja, ik weet het, ik moet nog wat schrijven hier over de Ahr. Dat ga ik echt nog doen.

Maar ik ben net terug uit de Mittelrhein, dus tijd tekort.

En daar ga ik ook nog over schrijven hier op het prikbord.

Nog even geduld dus voor beide verhalen, maar ze komen eraan.

Gr,Marco