Het blijft een bijzonder gebied, de Ahr. Het is klein, overzichtelijk, gezellig en vooral de wijnen zijn bijzonder.
Bij Deutzerhof in Mayschoss erg gastvrij ontvangen. En daar de mooiste Fruhburgunder ervaring van de hele Ahr.
De Alpha&Omega. 25 euro per fles, dat dan weer wel. Maar een meesterstuk.
Verder nog gekocht en geproeft, de Saumon de lÁhr , rose. Bijzonder, kan nog jaren rijpen, gemaakt van Spatburgunder.
Ook bij Adeneuer in Ahrweiler een bijzondere ontvangst. We waren nog niet binnen, of de glazen werden op tafel gezet, een fles water, waterglazen en de wijnlijst.
Als een koning ontvangen. En wat een wijnen.
Bij Sermann-Kreuzberg weten ze ook wat wijn maken is.
De Fruhburgunder Mayschosser Burgberg Barrique voor 13 euro heeft een zeer goede P/K verhouding.
En de Spatburgunder Altenahrer Eck-Barrique heeft een kruidigheid van ongekende klasse met veel bramen in de smaak.
Bij Dagernova in Dernau is ook de Fruhburgunder zonder hout erg mooi. En dat voor slechts 8.90.
Drink daar vooral een glas wijn in de nieuwe winzerstube op de 1e etage met een uitzicht over Dernau en de wijngaarden.
Het gebouw is net af, compleet gerestaureerd in oorspronkelijk staat.
Dat was mijn Ahr verhaal. Binnenkort maak ik nog een verslag van mijn wijn weekend in de Mittelrhein.
Gr,Marco