Valandraud.

• John Copier

Kan één van de Heeren die dit en vorig jaar de Bordoot onveilig hebben gemaakt mij iets vertellen over de “Virginie de Valandraud”? Ik weet dat dit de 2e wijn van het huis is.

Tijdens mijn vakantie in Bretagne afgelopen weken heb ik in het Hotel/restaurant Manoir de Moëllien in Plonevez-Porzay de 2009 in het glas gehad. Een beest van een wijn. Tijdens de resterende vakantie in Bretagne en de paar dagen in Noord-Frankrijk op weg naar huis ben ik de wijn helaas niet tegengekomen.

• Juan

John……..en wat voor een wijn!! Tijdens ons verblijf op Valandraud afgelopen april ben ik verliefd geworden op deze wijn en specifiek op de 2009.

Op de laatste dag heb ik nog een kist 2009 meegenomen (uit mijn hoofd 45 euro per fles), Jean-Luc Thunevin gaf aan dat de 2009 geweldig was en dus twijfelde ik niet.

Volgens mij ca 25.000 flessen in totaal en 70% Merlot / 30% Cabernet Sauvignon.

Onlangs nam ik een fles mee naar Bottles….Jens en ondergetekende gingen helemaal uit ons dak en gaven deze “2e” wijn zo maar 97/100! Poederige chocolade tannines die smelten in je mond. Zwoele bramen……zo zijdezacht en tegelijk vol power. Prachtige lange afdronk…kortom: geniale wijn!

Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar Valandraud dat we volgend jaar graag weer een kist meenemen.

Ik zou niet weten waar je hem hier kan halen.

Hasta luego

John

• Dick Schinkel

John,

Niet de prijs van Juan, maar wel van een betrouwbare dealert:

http://www.hispavinus.de/de/vinos/tinto/detalle_vino.html?id_vino=vival09

Als ik een voordeliger aanbieding tegen kom, meld ik me weer……

Met Smakelijke Groet Dick

• Juan

Interessant Dick! volgens deze site zit er ook Cabernet franc, malbec en carmenere in deze wijn.

Overigens vind ik de prijs meer dan ok in vergelijking met wat wij betaalde gezien die 45 euro af domein was. Bovendien sliepen wij daar al een aantal dagen en hadden we ook al gegeten met de familie. Dus misschien was die 45 een “vriendenprijs”.

Hasta luego

John

• John Copier

Ligt die prijs zo af Domeine. Dat had ik niet verwacht. Op de kaart stond deze wijn met stip aangeboden voor 78 euries. Een beetje terugrekenen en ik kom op pakweg zo'n 25 tot 30 euro. Maar 78 om 45 euro maakt het wel heel bijzonder. Ik kan het zeker onderschrijven, die indruk van jou dus. Ik ging ook zo'n beetje uit mijn dak en dan een vrouw tegenover je die geen spat wijn drinkt en van dat enthousiastme van mij alleen maar moet lachen.

• Dick Schinkel

Hallo John,

Hier is deze wijn nog iets voordeliger:

http://www.moevenpick-wein.de/shop/rotweine/2009-virginie-de-valandraud-grand-cru-ma.html

Met Smakelijke Groet Dick

• jenny.hmns

Mag ik heel onbeleefd vragen, als iemand op het kasteel komt, één etiketje van l'Interdit te vragen.

Die is misschien nog wel zeldzamer dan Virginie

bvd

Jenny

• Willem(***)

Als ik volgend jaar in het huis mijn Masterclass Gehaktballen draaien geef aan Jean-Luc dan zal ik voorzichtig over beginnen :D

• jenny.hmns

Mr Thunevin (door sommige genoemd Mr tue le vin) is geen gemakkelijk man en etiketten afstaan doet hij al helemaal niet

Maar als je het niet probeert, krijg je ze zeker niet

Dus heeeeeel voorzichtig ;-)

bedankt alvast

Jenny

• Willem(***)

Nou Jenny,

ik weet niet wat jij verstaat onder niet gemakkelijk, maar in de omgang is dit een warm mens met veel humor.

Ik kijk er naar uit om volgend jaar die gehaktballen met hem te gaan maken, zoveel staat vast. Daarbij werden wij door hem zeer warm onthaald tijdens zijn jaargang presentatie en was de persruimte voor ons beschikbaar. Vervolgens kwam hij ons halen “om even mee te lunchen”. Weliswaar met al zijn andere gasten, maar toch..

Ik denk altijd dat het enorm veel uitmaakt m.b.t. de houding en reactie van mensen hoe je jezelf profileert en presenteert, en ik kan dus zeggen dat dit bij mr Thunevin niets meer betekent dan “doe maar normaal”.

gr

W