Zomeravond wijnen

• Jacob M

Uiteraard wordt met deze zomerse temperaturen al gauw gezocht naar wit, of misschien zelfs rosé - maar wij hadden gisterenmiddag in het glas een goed gekoelde rode Bourgogne 2011 - de niet houtgerijpte Pinot Noir van Cyrot-Buthiau (Pommard) en die was heerlijk…

• marcel arentz

Hoi Dick,

ik wil graag voor privé-consumptie een doosje van 6 flessen van die Quartz kopen. Waar kun je dat in Nederland krijgen?

Groetjes

Marcel Arentz

• Dick Schinkel

Hoi Marcel,

Ik heb hem hier aangeschaft :

http://www.wienenwoosj.nl/

Of kijk ff op :

http://www.vinopedia.com/wine/Cantina+Terlano+Sauvignon+Blanc+Terlano+Quarz

Met Smakelijke Groet Dick

• Ronald Heijden

Hoi Marcel,

Fantastische wijn die Quartz ! heb ooit het genoegen gehad om een wat gerijptere te proeven

ik meen '06 ga je blind geen Sauvignon Blanc uithalen. In de laatste Perswijn staat een klein stukje

geschreven over deze cooperatie als importeur wordt opgegeven Henri Bloem maar het

staat me bij dat je voor de beste prijzen in Nederland bij Grandi Vini moet zijn (wijnhandel

van Restaurant de Burgemeester)

Groeten,

Ronald

• Dick Schinkel

Nu in het Riedel glas:

Lo Coster Blanc 2009

Celler Sangenis I Vaque

Porrera-Priorat

Gemaakt van 40 jaar oude stokken van Granacha blanco en Macabeu druifjes

8 maanden op nieuw frans hout.

Is wel een beetje een rariteit, er zijn in dit jaar maar 429 flesjes afgevuld !

Deze wijn heeft een heldere, iets strogele kleur.

Mijn neus herkent een mooie fris fruitige geur met tonen van bloemen, perzik, mango en

een vleuje hout,

Dit alles ook in je mond, gewoon lekker veel fruit met een iets mineralige toets en een zweempje hout,

bij het derde glas wordt hij nog iets complexer en heeft een middellange afdronk.

Deze wijn is denk ik gemaakt voor een iets langere opleg, maar nu al lekker…….

92 DSP

• Juan

Ik weet het….ik ben in veel dingen afwijkend van de “rest”…..zo heb ik niets met wijn/spijs…..en drink ik op een bloedhete dag zoals vandaag net zo lief rood dan wit….sterker nog: had totaal geen trek in wit en dus werd het rood:

Altos de Losada 2007

Fantastische Mencia uit Bierzo. Kruidige Tabakstonen naast bosfruit. Geparfumeerde neus. Je “proeft” de wijn in heel je lichaam…..wat een fantastische wijn voor nog geen 2 tientjes. TOP! 94/100

Hasta luego

John

• Patrik_Patrik

Momenteel een Grand Mayne 2008 in het glas.

Nu al goed maar wordt zeker nog beter, 91+

Grts,Patrik

• Marco***

Hier in het Riedelglas: Thanisch uit de Mosel (Lieser), de Spatlese Trocken Lieserer Niederberg Helden 2011.

Droog, intens, strak, maar ook elegant en prachtige zuren. Een verteerbare wijn, een dorstlesser en een hoge doordrink factor.

Wat een wijn zeg. Ab Keller voor 9 euro. Heb er maar een echte Duitse Grosse salatteller bijgemaakt met Lachsfilet.

Leve de zomer!

Gr,Marco

• Dick Schinkel

Mooie Wijnen Mannen!

Alhier in de Riedel:

De inhoud van de fles eerst ruim twee uur de de karaf geparkeerd.

Donkere robijnrode kleur met enkele lichtere tinten aan de rand van het glas.

Deze wijn heeft een een mooie neus, die van mij bespeurt: kersen, zoethout, bosgrond , bramen, bakken met kruiden en ook mineralen.

In de mond is hij medium tot vol met zachte rijpe tannines, specerijen en kruiden, die samen met het fruit en de mooie houttonen het een mooie wijn maken.

Is nu denk ik al helamaal op dronk !

93 DSP

• WilD

Mooie wijn Dick. Heeft hij nog wat potentieel denk je? Ik heb nog het nodig liggen van 2004, 2005 en 2006.

Sante, Wil