Priorat 2013

• W. Os

Geachte heer Schinkel,

Ik heb een serieuze vraag en wil u beslist niet aanvallen of schofferen dus u kunt uitgaan van mijn goede trouw, Hoe is het nu mogelijk dat een zo jonge wijn al 96 punten (op een schaal van 100?) van u krijgt terwijl deze wijn zich nog zo veel jaren verder moet ontwikkelen? Stijgen de punten straks boven de 100? U geeft zelf al aan dat de wijn nog paars kleurt. Begrijp ik het goed dat u het aantal punten toekent op basis van de kwaliteit van de wijn op elk moment van zijn ontwikkeling?

Bij voorbaat dank voor uw antwoord.

m.vr.gr,

W.Os

• Dick Schinkel

Hallo W.Os

Inderdaad geef ik punten op het moment van proeven/drinken, en geef met een + aan dat op basis van mijn proefervaringen de wijn in de toekomst wellicht beter kan worden, soms zit ik er helemaal naast en kan een wijn over een paar jaar zelfs makkelijk een aantal punten op mijn schaal zakken.

Geef punten op basis van een hele reeks wijnen die in mijn geheugen staan gegrift

Bepaalde emotie kan bij mij ook een reden zijn dat ik soms wijnen hoger en of lager scoor dan op een ander willekeurig moment.

Het blijft allemaal puur als een persoonlijke referentie gelden, ben een liefhebber ( soms wijndebiel ) die op dit forum soms enkele bevindingen wil delen met andere wijnliefhebbers.

Boven de 100 DSP kom ik nooit, 100 helaas zelden.

Zoals u misschien weet zijn er zelfs professionele proevers die op basis van een fust monster wijnen 100 punten geven!

Met Smakelijk groet Dick

Die nu heerlijk van de Catalaanse keuken en wijnen gaat genieten

• WilD

Hallo Dick,

Toeval bestaat niet, of toch….. Ik kreeg gisteren onze Duitse vriend Torsten de tip van het jaar. Ga voor de Alzina 2011…. Ik wou je deze tip nog op de sms zetten edoch het is er niet van gekomen.

Wat heb je vandaag in het glas….. Alzina 2011 met inderdaad een hoge score.

Mocht je nog in de buurt komen van de burgemeester dan hou ik me aanbevolen voor wat flesjes…..

Sante, Wil

• Dick Schinkel

Hey Wil,

Heb je nog een flesje Coster de L’Alzina 2009?

Eerste oogst, eigenlijk een “ProefBatch” maar 140 flesjes afgevuld!!!

Met Smakelijke Groet Dick

• WilD

We mochten er vorig jaar ter plekke 2 flesjes van kopen…….:S Jij hebt er toch ook 2 van aangeschaft?

Ze liggen nog te rusten in mijn kelder.

Is de 2011 beter leverbaar?

Sante, Wil

• Dick Schinkel

Hola Wil,

Heb die twee flesjes ook nog liggen.

Kon bij Bon Viure in Gratallops een doosje krijgen, verder heb ik ze nergens gezien:S

Produktie schijnt verhoogt te zijn naar 2000 flessen!

• Juan

Genieten Dick!

Gisteren zaten wij bij restaurant Malvasia (20 meter van de Middellandse Zee) en dronken wij een Mauro Vendimia Selctionada 2007 bij een geniale Risotto met truffel en loeiverse gamba's……dan heb je niets meer nodig….

Hasta luego

John

PS Mauro kreeg 94++/100

• Dick Schinkel

Het blijft genieten in Spanje John,

Gisteren genoten van een gerecht genaamd Feduela,

Een soort zeer fijne gebakken pasta met super verse schaaldieren….. Super!

Hierbij dronken we een NUN VINYA DELS TAUS 2008

93+DSP

Gemaakt door Ester Nin