Waanzin/waanzinnig

• WilD

Als we toch met de Sligro bezig zijn…….

Luis Felipe Edwards LFE900 single vineyard

Ook niet verkeerd voor door de week (12 euro incl).

Misschien morgen nog eens ff kijken of er nog wat interessants bij ligt.

Nu aan de Domaine Saint-Damien Gigondas Les Souteyrades 2010……. Veuls te jong maar nu al zo lekker (tu)

Sante, Wil

• romke van dijk

ja ja was een 6 halen 4 betalen actie. Kon proeven en toen maar toegeslagen. Overigens prijs is excl btw. En dit was een dikke maand geleden.

• W. Os

Voor Sligro gangers: De Villa Cafaggio en ook de riserva van dat huis zijn voor zeer redelijke bedragen daar te koop. Als Italië-liefhebber wil ik zeker daar ook een lans voor breken. Zoek je een goede en betrouwbare Elzaswijnen (geen supertop maar gewoon goed) kijk dan naar de Chemin des Seigneursserie van de Cave uit Turckheim!

Heer Hendrik u bent in de buurt maar het zit iets anders. Wellicht moet u bij mij in BenD maar eens een glas komen drinken!

• Mathieu Wechseler

Inderdaad W.Os, je hebt coöperaties en coöperaties, maar die van Turckheim is heel goed. Zoals je zegt, geen supertop, maar heel betrouwbaar en toegewijd!

Amitiés,

Mathieu

• Juan

Over grote flessen gesproken….

De afgelopen week hier in Spanje enorm genoten van Amancio 2004, El Bosque 2005, Grandes Anadas 1998 en Los Nietos 2005……allen grote zware indrukwekkende flessen met dito kwaliteit….geweldig!

Gisteren een “nieuwe” wijnwinkel ontdekt op een half uurtje rijden….een zeer oude bodega in familiebezit met een collectie die ik in Spanje nog nooit eerder zag in een bodega…..werkelijk alles maar dan ook alles uit Spanje ligt er….en voor pracht prijzen. Bijvoorbeeld: alle jaargangen El Pison van 1995 (alleen de 2004 is uitverkocht) voor 115 euro de fles. Verder hebben ze vanaf jaargang 1952 alle jaargangen Unico liggen. Soosie heeft zich uitgeleefd…..nu nog in NL krijgen….

Vanaf nu weet ik waar mijn Spanjaarden te kopen…

Hasta luego

John

• Peter vdB

Proefnotities van de 2007, klik hier. Met wat flesrijping vond ik de wijn winnen aan kwaliteit, Hendrik. Als ik mij goed herinnner is de wijn genoemd naar de mevrouw op het etiket, die nu echter bij Onze Lieve Heer is.