Welke wijn bij koude komkommersoep?

• Marco***

Welke wijn bij koude komkommersoep? Ik zit mij suf te denken, wat daar nu goed bij past.

Wie heeft er een idee?

Het recept is eenvoudig: komkommers, creme fraiche, knoflook, peper/zout en gewokte grote garnalen (warm er bovenop.)

Gr,Marco

• Dick Schinkel

Hallo Marco,

Wijn/Spijs combinatie's, er is over dit onderwerp al veel geschreven…….

Heb er zelf niet zo heel veel mee!

Ikzelf ga altijd voor deze optie:

Kies een wijn die jij lekker vind, voor of na de komkommersoep, niet samen, geniet van het gerecht zelf B)-

Met Smakelijke groet Dick

• Olivier

Champagne! en dan het liefst een extra brut of brut nature.

Ook een goede bourgogne aligoté lijkt me een goede match, evenals een knetterdroge ziltige rosé, die van Rimauresq bijvoorbeeld.

Olivier

• whiskywillem

Wat dacht je van een mooie droge fino sherry

Dat moet wel lukken.

groet

willem

• EdterBak

Viognier Paul Mas Estate

• Juan

Niets……wijn voegt niets toe aan de soep….en deze soep ook niets aan wijn…..

al wil je dat waarschijnlijk niet lezen….:)

Hasta luego

John

• Apostata

Die was te verwachten. Maar zo'n opmerking van iemand die weigert wijn bij het eten te drinken komt niet geloofwaardig over: je mist de referentie.

De suggestie van de Aligoté was de beste. Sherry knalt er ongenadig overheen. En het is sowieso al problematisch om twee vloeistoffen in de mond te mengen. Ik zou het bij crackers houden.

• Juan

Tsja…je zegt hetzelfde als ik….

Ik heb niets met Wijn/Spijs en dat is uiteraard mijn goed recht. Daarmee zeg ik niet dat het voor anderen wel werkt en belangrijk is. Prima juist! Ieder zijn overtuiging is de juiste in deze.

Met soep (welke soep dan ook) is het voor mij simpel: NIETS bij drinken! het voegt namelijk aan beide kanten niets toe….dat gaf ik aan in mijn bericht…niets meer en niets minder….

Vervolgens geef je aan dat het ongeloofwaardig is en schrijf je hetzelfde……:S

Hasta luego

John die heel graag wijn bij zijn eten drinkt!

• Apostata

Daar heb je op zichzelf gelijk in, je hebt het over de soep. Maar ik keek bij mijn reactie ook naar de context waarin je het schreef: jij bent een vurig voorstander van het nooit drinken van wijn bij eten en daar maak je bepaald geen geheim van. In feite reageerde ik dus op je algemene houding ten aanzien van wijn-spijscombinaties. Ik dan denk ik: die meneer mist veel moois…

• Marco***

Iedereen alvast dank voor de tips.

Als fanatiek amateur kok en nog veel fanatieker wijnliefhebber, probeer ik toch altijd een wijn-spijs combi te vinden.

Dat is een uitdaging, die soms tot teleurstelling leidt, maar toch meestal tot veel plezier.

De komkommersoep heb ik eerder gemaakt en toen had ik er een weissburgunder naast gezet van Adenauer (Ahr).

De wijn was top, de soep ook, de combi teleurstellend.

Vandaar deze oproep. Vanavond gaat het gebeuren. Wie nog suggesties heeft, ze zijn welkom.

Gr,Marco